• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85211
+
-

سهم 85 درصدی گمرک دوغارون در صادرات خراسان رضوی

خبرخوان
سهم 85 درصدی گمرک دوغارون در صادرات خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: حجم کاری که در گمرک دوغارون انجام می‌شود نسبت به دیگر گمرک‌ها بیشتر است و می‌توان گفت حدود 85 درصد کالاها از مرز دوغارون خارج می‌شوند. به گزارش ایسنا «امید جهان‌خواه» در خصوص بازارچه‌های مرزی استان بیان کرد: به‌ صورت کلی 3 بازارچه مرزی از جمله باجگیران، دوغارون و سنگان خواف در استان فعال هستند. وی ادامه داد: افغانستان در سال 85 با اعمال قوانین 2 بازارچه سنگان و دوغارون را یک طرفه کرد و آنها پذیرش کالا نمی‌کنند. این 2 بازارچه از سوی کشور افغانستان غیر فعال شده‌اند. 

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از سوی ایران برای فعالیت در بازارچه‌های مرزی مشکلی خاصی نداریم اما محدودیت و قوانین اعمال شده از سوی کشورهایی همچون افغانستان باعث شده که بازارچه‌های مرزی مشترک با این کشور فعالیت چندانی نداشته باشند. جهان‌خواه افزود: در مرز باجگیران با توجه به محدودیت‌های عبوری اعمال شده برای کامیون‌های ترانزیت از سوی ترکمنستان، بازارچه آن فعال است. کالاها در 2 طرف مرز براساس قوانین مرزی و زیر نظر دولت خرید و فروش می‌شوند. 

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محدودیت‌های ترانزیتی ترکمنستان عنوان کرد: محدودیت‌ها هنوز ادامه دارد. تلاش‌هایی برای افتتاح پل جدید سرخس انجام شده است و اگر این پل افتتاح شود، عبور و مرور از مرز سرخس افزایش پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌شود. جهان‌خواه در خصوص آخرین وضعیت ایجاد باسکول در گمرک اسلام‌قلعه بیان کرد: با این‌که چندین نشست با مسئولان گمرک هرات داشتیم ولی هنوز اتفاقی در این‌باره رخ نداده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید