• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84058
+
-

نام‌نویسی ۸۱ هزار کرمانی در همایش اربعین

آیین
نام‌نویسی ۸۱ هزار کرمانی در همایش اربعین

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان، تاکنون ۸۱ هزار و ۶۰۰ کرمانی برای شرکت در همایش معنوی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. 

به گزارش ایرنا «محمود عرب‌نژاد» افزود: در حال حاضر ثبت‌نام سفر معنوی اربعین در ۷۲ شهر استان کرمان در دست انجام است. 

وی با اشاره به این مطلب که ثبت‌نام‌های انجام‌شده در سامانه سماح از برآورد انجام‌شده برای زائران اربعین بیشتر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران اربعین استان کرمان امسال تا مرز ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد. 

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به این مطلب که شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان به ترتیب بیشترین ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین را داشته‌اند، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱۴ دفتر مجوزدار دائم و ۱۰ دفتر موقت در سطح استان ثبت‌نام زائران اربعین را انجام می‌دهند. 

سرپرست دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز گفت: ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار نفر در سراسر کشور برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و این استان در این زمینه رتبه هشتم کشوری را دارد. 

«حمید شمس‌الدینی» با اشاره به این‌که بالاترین ثبت‌نام مربوط به استان تهران و پایین‌ترین میزان ثبت‌نام مربوط به کردستان است، تاکید کرد: آمار خروجی از مرزهای کشور طی ۶ روز ابتدایی سفر در سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۳۷ نفر بوده و امسال به ۱۰۳ هزار و ۱۰۳ نفر رسیده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید