• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84048
+
-

53پروژه عشایری در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح

عشایر
53پروژه عشایری در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳ پروژه در مناطق مختلف عشایری این استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است. 

 «حمید طوقی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پارسال ۱۳۱ پروژه با اعتباری افزون‌بر ۹ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان اجرا شده است. 

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲۹۷ پروژه با اعتباری افزون ‌بر ۶۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در مناطق عشایری اجرا شده است. 

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸۰ نفر از عشایر این استان پارسال ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با هدف بهبود وضعیت معیشتی و بهبود نظام دامداری تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کردند. 

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن جو، سبوس و کنسانتره، ۸۶۰ تن کالای اساسی و بیش از ۱۵ هزار تن آرد میان عشایر سیستان و بلوچستان توزیع شده و ۱۱ هزار دام عشایر توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری این استان خریداری شده است. 

طوقی بیان کرد: هم‌اینک یک اتحادیه، ۹ شرکت تعاونی عشایری در شهرستان‌ها و ۱۹۶ فروشندگی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید