• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84046
+
-

صادرات ۱۳۱میلیون دلار کالا از مرزهای پیشین و ریمدان

مرز
صادرات ۱۳۱میلیون دلار کالا از مرزهای پیشین و ریمدان

مدیرکل گمرک چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرزهای پیشین سرباز و ریمدان چابهار به کشور پاکستان صادر شده است. 

 «مجید مظلومی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آمار صادرات سایر گمرک‌های کشور خروجی از مرز پیشین ۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و خروجی از مرز ریمدان ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده است. 

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرزهای ریمدان و پیشین قیر، سیمان، کاشی، لبنیات و مواد غذایی بوده است. 

مدیرکل گمرک چابهار با اشاره به این‌که میزان واردات گمرک‌های چابهار و منطقه آزاد در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۵۴۵ میلیون دلار ثبت شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: اقلام عمده واردات به کشور از طریق گمرک چابهار برنج، ذرت دامی، شکر، قطعات خودرو و لاستیک بوده است. 

مظلومی ادامه داد: صادرات گمرک‌های چابهار و منطقه آزاد در ۶ ماهه نخست امسال نیز از حیث وزن و ارزش افزایش داشته و اقلام عمده آن‌ها شامل قیر، پلاستیک و کمپایند پلی‌اتیلن است. 

وی بیان کرد: توجه نکردن به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم توسط بازارچه مرزی ریمدان برای واردات کالا و وجود مشکلات مرتبط، نبود امکاناتی چون آب و برق برخی مشکلات این بازارچه مرزی است. 

مدیرکل گمرک چابهار گفت: با اقدامات انجام‌شده مراجعان دیگر برای انجام تشریفات گمرکی کالا در گمرک چابهار حضور پیدا نمی‌کنند، بلکه در خود گمرک ریمدان در کمترین زمان ممکن به کار آنان رسیدگی می‌شود. 

وی گفت: گمرک چابهار به دلیل رونق اقتصادی منطقه آمادگی خود را برای ارائه تمامی تشریفات ترانزیت به مسئولان مربوطه اعلام کرده است. 

مظلومی به پرونده‌های قاچاق در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش تقریبی ۴۲ میلیارد ریال در این اداره کل تشکیل شده که از این تعداد ارزش ۸ فقره زیر ۱۰ میلیون ریال و ارزش ۱۰۲ فقره بالای ۱۰ میلیون ریال بوده است. 

وی اقلام عمده پرونده‌های قاچاق را برنج، پارچه، کولر گازی، باتری و سایر مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم یدکی و ظروف شیشه‌ای عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید