• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83949
+
-

بندر لنگه در مسیر توسعه

توسعه
بندر لنگه در مسیر توسعه

شهرستان بندر لنگه یکی از بنادر مهم جنوب ایران واقع در هرمزگان است که یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد می‌شود. اتصال از 3 جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی باعث شده این شهر به‌عنوان بندری تجاری در عرصه بین‌المللی مطرح شود. 

بندر لنگه با وجود این‌که تا حدود 70 سال پیش مرکز عمده صید مروارید دنیا بود و پررونق‌ترین شهر ساحلی ایران‌ شناخته می‌شد، از زیرساخت‌های اولیه توسعه در بیشتر زمینه‌ها محروم است. 


شناسایی علت توسعه‌نیافتگی

به گزارش مهر، عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه‌یافتگی در این شهرستان گفت: باید کارگروهی برای شناسایی علت توسعه‌نیافتگی شهرستان بندر لنگه ایجاد شود. 

«ناصر شریفی» در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: فلسفه شورای برنامه‌ریزی و توسعه، هدف‌گذاری برای رسیدن به توسعه متوازن در این استان است. 

وی گفت: باید بپذیریم توسعه متوازن در غالب حوزه‌های شهرستان بندر لنگه شکل نگرفته است. عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به کاستی‌هایی که در تحقق وعده‌ها صورت گرفته بیان کرد: احداث ورزشگاه 10هزار نفری شهرستان بندر لنگه یکی از پروژه‌های سفر رئیس‌جمهوری بود اما هنوز اقدامی در این‌باره انجام نشده است. 

شریفی تصریح کرد: بندر لنگه هم‌‌اکنون سالن حرفه‌ای و استاندارد ندارد و بالای ۷۰ درصد از کوچه‌ها و معابر این شهرستان خاکی است. 


مشارکت خیران

شریفی با بیان این‌که مشارکت مردم شهرستان بندر لنگه بسیار زیاد است، اظهار کرد: در شهرستان بندر لنگه حتی خیر راه‌ساز نیز وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده کرد. 

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان مطرح کرد: درخواست دارم کارگروهی برای شناسایی علت توسعه‌نیافتگی شهرستان بندر لنگه ایجاد شود. 

شریفی مطرح کرد: برخی خیران در غرب استان هرمزگان حاضر به مشارکت ۵۰ درصدی در احداث پروژه‌های ورزشی هستند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید