• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84056
+
-

بهسازی راه‌های روستایی در جنوب کرمان

2۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با حمایت‌های دولت در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان به بهره‌برداری رسید. 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: 3۹۹۶ کیلومتر راه روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در مجموع 7 شهرستان جنوبی استان کرمان وجود دارد که از این میزان 2۱۰۰ کیلومتر آسفالت شده است. 

«محمد ساردویی» افزود: هزینه ایجاد این میزان راه روستایی در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان 5۲۵۰ میلیارد ریال است. 

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی در حال ساخت است که ۱۷۰ کیلومتر آن آماده آسفالت شده است، گفت: به دلیل تخصیص نیافتن قیر به وزارت راه و شهرسازی از اول سال جاری تاکنون امکان آسفالت این مسیرها فراهم نشده و در صورت تخصیص اجرای آسفالت این مسیرها انجام می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: برای اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها 2۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی گفت: برای محرومیت‌زدایی، رونق کسب و کارهای روستایی، توانمندسازی و جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرها نیاز به ساخت 1۸۹۶ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال است. 

وی افزود: کمبود اعتبارات و نقدینگی و همچنین نبود اعتبار لازم برای تملک زمین‌های شخصی واقع در مسیر جاده‌ها از جمله مشکلات و موانع ساخت راه‌های روستایی است. 

ساردویی بر دغدغه مطالبات پیمانکاران تاکید کرد و گفت: در حوزه راه‌های روستایی جنوب کرمان مطالبات پیمانکاران ۹۰۰ میلیارد ریال است که پیگیر جذب اعتبار برای تسویه‌حساب این پیمانکاران هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید