• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84051
+
-

انتقال نهاده‌های دامی از بندر چابهار

 رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نهاده‌های دامی وارداتی روزانه از بندر شهید بهشتی چابهار به سایر نقاط کشور توسط حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون متعلق به این استان انجام می‌شود. 

 «محمدیاسین احمدیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به تکمیل فاز نخست توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار به بیش از 8 میلیون تن در سال، مقرر شده بخش زیادی از کالاهای اساسی وارده به کشور توسط کشتی در این بندر تخلیه شود. 

وی ادامه داد: ۲ محموله ۶۸ و ۶۶ هزار تنی جو از اواخر شهریور تاکنون به مقصد این بندر مهم و استراتژیک حمل شده که محموله ۶۸ هزار تنی به طور کامل تخلیه شده و محموله دوم در حال تخلیه است. 

رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین محموله ۶۲ هزار تنی ذرت وارد بندر چابهار شده و به زودی عملیات تخلیه آن آغاز خواهد شد. 

وی افزود: در مجموع قرار است تا اوایل آبان امسال ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی و سایر کالاهای اساسی شامل برنج، شکر و غیره بعد از ورود به بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شود. 

احمدیان گفت: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کامل دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالاها و حمل زمینی آن، ظرفیت تامین ناوگان باری در مسیر برگشت برای حمل کالاهای صادراتی از طریق بندر چابهار فراهم شده که این امر تاثیر جالب توجهی بر کاهش هزینه واردات و صادرات خواهد داشت. 

وی گفت: بندر چابهار امن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه است. 

رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان این‌که بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ اقتصادی و تجاری به عنوان تنها مرز آبی دارای دسترسی به آب‌های آزاد را دارد، گفت: حمل بار از سایر کشورها و نقاط جهان به مقصد چابهار علاوه بر کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها، سبب رونق صنعت حمل‌و‌نقل و به تبع آن ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید