• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83928
+
-

ساخت بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور در بندرعباس

ساخت مجتمع آموزشی ۲۰ هکتاری که گفته می‌شود بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور است، به تصویب شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه هرمزگان رسید. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ساخت این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در مجموعه ۳۵۰ هکتاری بلوار پیامبراعظم(ص) بندرعباس به این اداره کل واگذار شد. 

«نوید احمدی» با اعلام این خبر افزود: مجموعه شهرمدرسه دارای فضاهای آموزشی و خدماتی است که فضاهای آموزشی آن در مقطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی ویژه دانش‌آموز دختر و پسر است. 

وی بیان کرد: طراحی فضاهای آموزشی این مدرسه بر اساس فناوری‌های نوین انجام شده و در آن سایبان‌های پنجره، کلاس‌های طراحی‌‌شده متناسب با درس‌های مختلف و پشت‌بام‌های سبز در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: فضاهای خدماتی این مجتمع آموزشی نیز شامل مسجد، کتابخانه مرکزی، رستوران، استخر، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سالن روباتیک، آمفی‌تئاتر و بازارچه محلی است. 

وی یادآور شد: این فضای هوشمند توسعه‌یافته‌تر از مجتمع‌های آموزشی کنونی است که با برخورداری از آخرین تکنولوژی به صورت نمونه در استان هرمزگان اجرا می‌شود. 

این مسئول ادامه داد: اصلی‌ترین ایده‌های به کار رفته در طراحی شهرمدرسه، توجه به استانداردهای آموزشی متناسب با معماری بومی منطقه و رعایت شاخص‌های مدرسه‌های سبز است. 

استاندار نیز در خصوص این مجتمع آموزشی گفت: این طرح بزرگ با معماری بومی به مساحت ۲۰ هکتار توسط نوسازی مدارس استان و با کمک بخش خصوصی احداث می‌شود. 

«فریدون همتی» اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح احداث مجتمع بزرگ آموزشی (شهرمدرسه) به یکی از کارهای ماندگار در استان هرمزگان تبدیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید