• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83696
+
-

ضرورت استمرار مبارزه با ملخ‌ها در استان

رئیس نظام صنفی کشاورزان خوزستان با بیان این‌که وجود ملخ‌ در مزارع استان به‌ویژه مزارع نیشکر کنترل شده است، گفت: کنترل ملخ در یک شرایط زمانی خاص بی‌فایده است و باید به شکلی با این آفت مبارزه کرد که شاهد حذف و نابودی کامل آن در مزارع استان باشیم.

«مسعود اسدی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت حضور ملخ‌ها در مزارع استان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته حضور ملخ‌ها در مزارع استان به‌ویژه مزارع نیشکر کنترل شده است. وی با بیان این‌که در حال حاضر حضور ملخ‌ها در مزارع بسیار محدود و کم شده است، افزود: تا نابودی کامل ملخ‌ها در مزارع استان باید مبارزه با این آفت ادامه داشته باشد چون اگر به صورت کامل از بین نروند، خطر طغیان مجدد آنها وجود دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزان خوزستان گفت: کنترل این آفت در یک شرایط زمانی خاص بی‌فایده است و باید به شکلی با ملخ مبارزه کرد که شاهد حذف و نابودی کامل این آفت از مزارع استان باشیم. اسدی با بیان این‌که نگران هستیم که مجددا موج جدیدی از این آفت در استان طغیان کند، ادامه داد: دوره زاد و ولد ملخ‌ها کوتاه است و با توجه به این مساله انتظار داریم همچنان روند مبارزه با این آفت ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید