• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83624
+
-

4 روستای خالی از سکنه اشترینان احیا می‎شوند

بخشدار اشترینان: این روستاها کمره سفلی، کمره گودرزی، چغابل و مجیدآباد قلعه نو هستند که از ۳۰ سال پیش تاکنون به دلایل مختلف خالی از سکنه شده‌اند

4 روستای خالی از سکنه اشترینان احیا می‎شوند

بخشدار اشترینان بیان کرد: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و دستگاه‎های خدمات‌رسان 4 روستای خالی از سکنه بخش اشترینان واقع در شهرستان بروجرد احیا می‎شوند. «مقداد صارمی» به ایرنا گفت: به منظور توسعه و رونق کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، رونق تولید و استفاده بهینه از امکانات موجود در روستاها، روستاهای خالی از سکنه این بخش احیا خواهند شد.

وی ادامه داد: این روستاها کمره سفلی، کمره گودرزی، چغابل و مجیدآباد قلعه‌نو هستند که از حدود ۳۰ سال پیش تاکنون به دلایل مختلف خالی از سکنه شده‌اند. صارمی گفت: روستای چغابل به دلیل موقعیت آب و هوایی مطلوب و برخوردار بودن از حدود ۴۰۰ هکتار زمین زراعی مستعد دارای موقعیت مناسبی برای توسعه رونق صنعت، کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: روستای مجیدآباد قلعه‌نو هم به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب می‌تواند به منظور توسعه صنعت بوم‌گردی مورد توجه قرار گیرد. بخشدار اشترینان اظهار کرد: تلاش خواهد شد، با پیگیری دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق در مرحله اول و گاز و مخابرات در مرحله دوم، بسترهای لازم برای احیای این روستاها فراهم شود تا مردم به آنجا برگردند. صارمی مجموع روستاهای بخش اشترینان بروجرد را ۳۹ روستا عنوان کرد و گفت: با احیای 4 روستای یادشده، تعداد روستاهای بخش به ۴۳ افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :