• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83172
+
-

آموزش جوامع محلی برای حفاظت از «البرز مرکزی»

خبر
آموزش جوامع محلی برای حفاظت از «البرز مرکزی»

معاون محیط طبیعی و تنوع ‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: زیستگاه‌های حیات‌وحش را باید از هر گونه تخریب و تعرض محافظت کرد.
به گزارش ایرنا، «کیومرث کلانتری» در بازدید از منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی افزود: حفاظت از زیستگاه‌ها و عرصه‌های طبیعی به منظور حفظ ژنوم‌ها برای نسل امروز و آینده از اولویت‌های سازمان است.
در این سفر یک‌روزه که به همراه «فردین حکیمی» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز انجام شد، از واحدهای محیط‌بانی، پروژه‌های عمرانی در منطقه (آزادراه تهران- شمال و...) و زیستگاه‌های حیات‌وحش بازدید به عمل آمد.
کلاتتری اضافه کرد: در این بین، منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی یکی از مناطق باارزش کشور به لحاظ تنوع و غنای گونه‌ای است و حفظ این زیستگاه و شناسایی تعارضات و رفع آن الزامی است.
حضور کانون‌های جمعیتی در مجاورت این منطقه و محورهای مواصلاتی که از منطقه می‌گذرد، ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش جوامع محلی و گردشگران را به منظور حفظ این منطقه دوچندان می‌کند.

کلانتری گفت: از قابلیت‌های باارزش این منطقه منابع آبی آن است که به عنوان یکی از منابع اصلی تامین‌کننده آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در ادامه این سفر از برخی پروژه‌های در حال اجرا در منطقه حفاظت‌شده به‌ویژه آزادراه تهران- شمال بازدید شد.
در این بازدید نحوه اجرای پروژه راه‌سازی و آثار آن بر محیط‌زیست مورد بررسی قرار گرفت و به منظور مدیریت یکپارچه منطقه مقرر شد جلسه‌ای مشترک بین مدیران محیط‌زیست استان‌های تاثیر‌پذیر از این پروژه برگزار و اقدامات لازم به منظور کاهش اثر پروژه بر زیستگاه و راهکارهای اجرایی به مجری طرح ابلاغ شود.
معاون محیط طبیعی و تنوع ‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به محیط‌بانان اظهار داشت: شغل محیط‌بانی شغل مقدسی است و کسی می‌تواند در این شغل فعالیت کند که عاشق و دلسوز طبیعت و حیات‌وحش باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید