• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83170
+
-

باغ‌های کمتر از 2 هکتار کرج به پارک تبدیل می‌شوند

خبر
باغ‌های کمتر از 2 هکتار کرج به پارک تبدیل می‌شوند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: شهرداری کرج در نظر دارد باغ‌های کمتر از 2 هکتار را تملک و به پارک تبدیل کند، زیرا فضای سبز برخی مناطق شهر با جمعیت ساکن در آنها همخوانی ندارد.
به گزارش فارس، «پیمان بضاعتی‌پور» گفت: مجموعه مدیریت شهری حق ندارد حتی یک متر‌مربع از زمین‌های مردم را بدون اجازه و موافقت صاحب ملک تصرف کند؛ مهم‌ترین مانعی که در مسیر ارتقا و توسعه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار وجود دارد وجود معارضان و کمبود منابع مالی است.
وی از شناسایی یک لکه سبز در منطقه 2 و 2 لکه سبز در منطقه 5 شهرداری کرج خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی اقدامات لازم برای تملک آنها انجام می‌شود؛ یک زمین نیز برای احداث پارک در منطقه 5 که یکی از کم‌برخوردارترین مناطق از نظر سرانه فضای سبز است، تا پایان سال جاری تملک و 70 درصد عملیات احداث آن انجام می‌شود.
بضاعتی‌پور بیان کرد: فضای سبز و درختان ریه‌های تنفسی شهر محسوب می‌شوند و در شادابی روحیه شهروندان و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارند، بنابراین شهرداری هر ساله با تخصیص اعتبار مناسب برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها، اقدام به کاشت گل‌های فصلی، شاخه‌زنی درختان، سم‌پاشی و آبیاری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید