• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83171
+
-

برترین‌های جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

خبر
برترین‌های جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در البرز روز پنجشنبه با معرفی نفرات برتر بخش‌های مختلف به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، این جشنواره در سالن میلاد جهانشهر کرج به مدت 3 روز در 4 بخش‌ برگزار شد و در پایان 5‌نفر قصه‌گو در بخش زنان و مردان به مرحله منطقه‌ای صعود کردند و از هر یک از گروه‌های دختران و پسران و مادربزرگ، پدربزرگ‌ها نیز 3 نفر به طور مستقیم به بخش ملی راه یافتند.
در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها منیژه حسینی با قصه پیرمرد و ماهیگیر، فاطمه موسوی با قصه عزیز و نگار و معصومه آسایش با قصه شاه عباس به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم به مرحله ملی راه یافتند.
همچنین در بخش دختران و پسران سمانه موسوی با قصه پری افسانه‌ها، ایلیا عزتی با قصه هیچ‌کس جراتش را نداشت و مریم شایعی با قصه بیژن و منیژه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در بخش زنان و مردان نیز مریم مهدی‌پور با قصه آواز گمشده، الهام مظفری با قصه جشن تولد مار بوآ، مرجان احمد خسروی با قصه دیگ کهنه، زهرا مرادی با قصه ننه منصور و سمیرا اکبریه با قصه کشاورز و خروس به ترتیب با کسب رتبه‌های اول تا پنجم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند. 
حسن دولت‌آبادی، مهدی مردانی و مریم مهدوی داوری جشنواره را بر عهده داشتند.
در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۲ اثر در بخش دختران و پسران، ۱۸ اثر در بخش زنان و مردان و 7 اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شرکت داده شده است.
در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و بین‌الملل نیز ۱۱ اثر شرکت داده شده که در جشنواره بین‌المللی بررسی می‌شوند.
برای برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در البرز، ۱۲ جشن قصه‌گویی و ۱۸ کارگاه و نشست آموزشی با هدف آشنایی با قصه و قصه‌گویی و ضرورت و اهمیت این حوزه برای خانواده‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در استان گلستان برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید