• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82875
+
-

برگزاری سی ‌و چهارمین جشنواره قرآن  و عترت در قم

سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با حضور ۴۵۰ نخبه قرآنی از دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز با حضور آیت‌الله العظمی ‌«جعفر سبحانی» از مراجع تقلید و استاد برجسته حوزه در سالن امین جمکران با حضور مسئولان وزارت علوم و برخی مسئولان استانی و حوزوی برگزار ‌شد.


تجلیل از نفرات برتر 

نفرات برتر سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در مراسمی با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی و وزیر علوم در قم تجلیل شدند.
در پایان این دوره که به مدت 3 روز در شهر مقدس قم برگزار شد، برگزیدگان جشنواره مشخص شدند و هدایای خود را از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آیت‌الله العظمی سبحانی، استاندار و مسئولان اجرایی استان دریافت کردند.


دانشجویان روان‌خوانی قرآن را بیاموزند

آیت‌الله العظمی‌ سبحانی گفتند: قرائت قرآن دریچه‌ای برای فهم این کتاب آسمانی است و همه دانشجویان باید پیش از فارغ‌التحصیلی حداقل روان‌خوانی قرآن را به‌خوبی بیاموزند.

ایشان در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در قم افزودند: انبیای الهی دارای معجزات تکوینی و متناسب با فن همان زمان اما برتر و بالاتر بودند، اما معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) تدوینی است و علاوه بر متناسب بودن با فن و هنر زمان خود، معجزه‌ای جاودان و دائمی است، زیرا شریعت اسلام دائمی و همیشگی است.

آیت‌الله العظمی‌ سبحانی با بیان این‌که قرآن کریم به‌ واسطه فعل و وجود نامحدود خداوند نامحدود و بی‌نهایت است، اظهار کردند: اگر امروز همه تفاسیر قرآن کریم از همه ابعاد و جوانب را در یک کتابخانه عظیم جمع کنند، همچنان مفسران حقایق و مسائل نو را از میان آیات قرآن مطرح می‌کنند و همچنان جای بحث در رابطه با این کتاب آسمانی باقی است.


گسترش نگاه قرآنی در جامعه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در دنیای کنونی و شرایط فعلی جامعه، بیش از پیش به گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی نسبت به مسائل نیاز داریم.
«منصور غلامی» ادامه داد: انس با قرآن یک حصن حصین برای همه جوانان به ویژه دانشجویان است و بر همین اساس باید مفاهیم قرآنی بین جوانان گسترش پیدا کند. وی با بیان این‌که آشنایی جوانان با قرآن باعث می‌شود از مسائل و آسیب‌ها دور بمانند، بیان کرد: یکی از ماموریت‌های حاملان و حافظان قرآن این است که آموخته‌های خود را به دیگر دانشگاهیان و جوانان انتقال و به هر نحوی که می‌توانند جوانان را به سمت قرآن و عترت سوق دهند.

وزیر علوم افزود: علوم طبیعی و تجربی توسعه زیادی پیدا کرده است، ولی انسان در همه جای عالم به علوم قرآنی و الهی تکیه دارد و به آن چنگ می‌زند. ارتباط و انس با قرآن باید در جهان گسترش پیدا کند تا مسلمانان و کسانی که می‌خواهند مسلمان شوند، با قرآن آشنا شوند. وی گفت: امروزه دستیابی به مفاهیم و اطلاعات بسیار آسان شده است و این یک ظرفیت برای فعالان علوم قرآنی است تا به نشر معارف قرآن بپردازند و یک شبکه جهانی قرآنی تشکیل دهند.
غلامی اظهار کرد: در دنیای کنونی و شرایط فعلی جامعه، بیش از پیش به گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی نسبت به مسائل نیاز داریم. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و برای گسترش مفاهیم قرآن در جامعه تلاش کنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید