• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82681
+
-

کشف 124 میلیارد‌تومان کالای قاچاق در همدان

حمید نصرتی‌قانعی| همدان ـ خبرنگار:

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 124 میلیارد ‌تومان کالای قاچاق در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: دستگاه‌های ماینری که برای استخرج ارز کاربرد دارند اگر مجوز نداشته باشند، کالای قاچاق محسوب می‌شوند و توقیف خواهند شد. 

سردار بخشعلی کامرانی صالح درباره کالای قاچاق کشف‌شده بیان کرد: 10 پرونده از کالای مکشوفه بیش از 100 میلیو‌ن تومان و 20 پرونده هم بیش از 500 میلیون تومان ارزش داشته است.

 وی که به مناسبت فر‌ا‌رسیدن هفته نیروی ‌انتظامی با خبرنگاران در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان سخن می‌گفت، افزود: 18 باند سارقان در استان متلاشی شده‌اند که اکثریت سارقان غیر‌بومی و از اهالی استان‌های مجاور در استان همدان بودند. سرقت‌ها نیز شامل منزل، خودرو و موتور‌سیکلت بوده است. 

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 3 تن انواع مخدر در استان کشف و 41 باند توزیع، حمل و نگهداری از مواد ‌مخدر متلاشی و در این حوزه همچنین بیش از 5 هزار نفر معتاد و توزیع‌کننده دستگیر و 50 دستگاه خودرو و 27 دستگاه موتور‌سیکلت هم توقیف شد. 

سردار کامرانی صالح ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال برای شنیدن صحبت‌های مردم در پلیس 12 جلسه ملاقات عمومی داشتیم. در این مدت مردم به صورت چهره ‌به چهره در قالب 600 نفر مشکلات و خواسته‌های خود را با فرماندهان نیروی انتظامی استان مطرح کردند. 

وی گفت: در هفته نیروی انتظامی امسال در استان که با شعار پلیس هوشمند امین مردم نامگذاری شده است، 160 برنامه اجرا خواهد شد که 90 برنامه در مرکز استان اجرایی خواهد شد از جمله این برنامه‌ها برگزاری صبحگاه مشترک، راهپیمایی عمومی و خانوادگی عاشوراییان، همایش طلایه‌داران ترافیک و غبار و عطر‌افشانی مزار شهدا و مانند آن است. 

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال مردم استان همدان با پلیس 110 استان 530 هزار تماس گرفتند که در مقایسه با سال قبل 5 درصد افزایش دارد. در این مدت، همچنین 44 هزار پرونده هم تشکیل شده است که از مجموع جرایم استان حدود 75 درصد جرایم خرد بود و جرایم خشن در استان کاهش داشته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید