• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82085
+
-

حمایت قضایی از توانمندسازی روستاها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تاکید بر این‌که حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است، اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستایی را با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان و اسکان آنها در مناطق حاشیه‌ای شهرها ضروری خواند و از حمایت قضایی در این زمینه خبر داد.  به گزارش ایسنا، «محمدحسین رحیمی‌زاده» در جلسه اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستاییان استان گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان و اسکان آنها در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست.  وی اظهار کرد: 2 اقدام اساسی شامل اقدامات در مبدأ و اقدامات در مقصد باید مورد توجه قرار گیرد. اقدامات در مبدأ شامل توانمند‌سازی روستاییان، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در روستاست و اقدامات در مقصد شامل جلوگیری از تصرف اراضی و قطعه‌بندی یا تغییر کاربری‌ در حاشیه شهرهاست.  معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر اجرای طرح توانمند‌سازی جامعه روستایی تأکید کرد و افزود: ابتدا باید یک منطقه را به عنوان نقطه آبادانی تعیین کرد تا فعالیت‌های مراجع مختلف در آن منطقه متمرکز شود و به عنوان الگو به جامعه معرفی شود. باید در منطقه تعیین‌شده یک چرخه آبادانی ایجاد کرد تا از محصولات تولیدی ابتدا در منطقه استفاده شود. در این زمینه باید آموزش‌های تخصصی، کمک به تولید و فروش محصولات با استفاده از مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد. 
رحیمی‌زاده در ادامه نیز اجرای برنامه فوق و اقداماتی را که در مناطق حاشیه‌نشین استان در خصوص اسناد زمین‌های دولتی و اجرای طرح حدنگار (کاداستر) صورت گرفته است تشریح کرد. 
وی با اشاره به دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه در خصوص توانمند‌سازی جامعه هدف توضیح داد: استفاده از قابلیت‌های بومی و استفاده از سرمایه‌گذاری بیرونی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است که دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه حمایتی تلاش می‌کند به مراجع قانونی که تکالیفی برعهده دارند یاری رساند و از آنها حمایت قضایی کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید