• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81753
+
-

طرح آسفالت‌ راه‌های روستایی آذربایجان‌ غربی عملیاتی شد

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان ‌غربی از آغاز عملیات طرح ابرار (اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت‌دار) برای آسفالت راه‌های روستایی در استان خبر داد. «ارسلان شکری» به ایرنا گفت: در قالب این طرح قرار است ۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود. 

وی افزود: آذربایجان غربی یکی از 5 استان پایلوت برای اجرای این طرح است که اقدامات لازم برای اجرای آن به طور کامل تمهید شده است. طرح ابرار در روستاهای ۱۵ شهرستان ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین‌دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می‌شود. شکری بیان کرد: شهرستان ارومیه دارای بیشترین سهم است و شهرستان‌های میاندوآب، خوی و سردشت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد روستاهای ابلاغی در این مرحله قرار دارند. 

این مسئول با اشاره به عملکرد آذربایجان غربی در زمینه اجرای مرحله اول طرح ابرار اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ کیلومتر از راه‌های ۱۷ روستای استان آماده آسفالت است و ۵۰ کیلومتر نیز در ۱۲ روستای دیگر در مرحله آماده‌سازی قرار دارد. 

وی با بیان این‌که عملیات مربوط به اجرای طرح ابرار به صورت امانی و با بهره‌گیری از امکانات اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام می‌گیرد، گفت: ارزش ریالی این حجم از عملیات آسفالت راه‌های روستایی ۹۵ میلیارد ریال است. برای اجرای این طرح ۲۰۰ نفر از همکاران و ۱۵۰ دستگاه از ماشین‌آلات این اداره کل فعالیت دارند. آذربایجان غربی یکی از استان‌های محروم در آسفالت راه‌های روستایی است و نزدیک به ۵۰ درصد این راه‌ها آسفالته نیست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید