• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81729
+
-

اصلاح ۱۱ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی از اصلاح ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان با انجام اقدامات ایمن‌سازی خبر داد. «ارسلان شکری» به فارس گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته ۴۴ نقطه پرسانحه در محورهای ارتباطی آذربایجان ‌غربی شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش تصادف در این نقاط انجام شد.

وی بیان کرد: از این تعداد نیز عملیات ایمن‌سازی در ۲۲ نقطه حادثه‌خیز انجام شده که ۱۱ مورد آنها تاکنون به نتیجه رسیده‌ است. در ۲۲ نقطه دیگر نیز که هنوز عملیات ایمن‌سازی آغاز نشده، اقدامات لازم برای آشکارسازی صورت گرفته است. شکری افزود: امسال برای ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان عملیات نگهداری و روکش از محل منابع ملی و استانی برنامه‌ریزی شده‌ بود که این برنامه تاکنون در ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان عملیاتی شده‌ است.

این مسئول از آماده‌سازی تعداد زیادی نیوجرسی‌ با قیمت ۸۰۰ میلیارد ریال برای نصب در محور ماکو - بازرگان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر عملیات چهاربانده کردن این محور در حال انجام است و به محض اتمام این عملیات به نصب نیوجرسی‌ها برای ایمن‌سازی جاده ماکو اقدام می‌شود. سالانه نزدیک ۵۰۰ نفر در جاده‌ها و معابر درون‌شهری آذربایجان ‌غربی جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند و کاهش ۱۰ درصدی تلفات سوانح رانندگی به صورت سالانه در دستور کار همه نهادهای اثرگذار در این بخش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید