• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81410
+
-

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان: تابستان امسال 5 میلیون و ۹۸۸ هزار دستگاه خودرو وارد استان شد

حمل و نقل
گیلان پنجمین استان پرتردد کشور

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان گفت: استان از لحاظ تعداد تردد‌ در تابستان امسال، پنجمین استان کشور بود. به گزارش ایرنا «محمدرضا نازک‌کار» اظهار کرد: تابستان امسال 5 میلیون و ۹۸۸ هزار دستگاه خودرو به استان وارد و 6 میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو از استان خارج شد. در مجموع ۱۲۶ میلیون تردد طی 3 ماه تابستان در گیلان ثبت شد که ۱۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۶۹ تردد مربوط به ورود و خروج خودروها به استان بود.

وی ادامه داد: طبق آمار دریافتی از سامانه‌های ترددشمار نصب شده توسط اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، طی 6 ماه نخست سال جاری ۲۴۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی گیلان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۲۰ دستگاه خودرو به استان وارد شده است. در 6 ماه گذشته ۱۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو از استان خارج شد و بقیه ترددها نیز مربوط به محورهای مواصلاتی درون استانی بود.مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: طی نیمه نخست سال جاری، محور آزادراه قزوین-رشت با 3 میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو بیشترین ورودی را داشت و پس از آن محور رامسر-چابکسر با 3 میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو دومین مسیر پرتردد ورود به گیلان بود.

این مسئول افزود: در این مدت محور آزادراه رشت-قزوین با 4 میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۷۳ دستگاه بیشترین خروجی و پس از آن محور چابکسر-رامسر با 3 میلیون و ۸۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه دومین خروجی استان را داشت.نازک‌کار اظهار کرد: 14 خرداد با ثبت ۱۳۳هزار و ۱۶۴ خودرو به عنوان بیشترین ورودی و 17 شهریور با ثبت ۱۵۷ هزار و ۶۷۱ خودرو بیشترین خروجی گیلان در نیمه نخست سال جاری ثبت شد. در این بازه زمانی 6 ماهه، گیلان از نظر میانگین تردد ساعتی با ۶۳۷ وسیله نقلیه، پنجمین استان پرتردد کشور بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید