• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80852
+
-

خسارت مگس مدیترانه‌ای به باغ‌های میوه رابر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: پس از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان مشخص شد این آفت به برخی مناطق با جمعیت بسیار بالایی هجوم آورده و خسارت زیادی به باغ‌های هلو و شلیل وارد کرده است. 

به گزارش ایرنا «کریم قاسمی» افزود: با توجه به شیوع آفت قرنطینه‌ای و خطرناک مگس میوه مدیترانه‌ای در شهرستان‌های استان کرمان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر برای ردیابی این آفت از ابتدای فصل برداشت اقدام به نصب تله‌های فرمونی در مناطق مرزی و سایر باغ‌های این شهرستان کرد و مشخص شد بسیاری از مناطق رابر آلوده به این آفت است. 

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر برای آشنایی هرچه بیشتر کشاورزان با این آفت، اقدام به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مناطق مختلف کرد و مناطق آلوده شهرستان به طور مستمر پایش شد و مبارزه با این آفت در حال انجام است. 

قاسمی ضمن اشاره به این‌که آفت مگس مدیترانه‌ای موجب وارد آمدن خسارت به میوه درختانی همچون هلو، زردآلو، به، گلابی، سیب و انار می‌شود، گفت: برای کنترل این آفت کشاورزان باید به موقع میوه‌های رسیده را برداشت کنند و همچنین میوه‌های آلوده و ریزش‌کرده را از سطح باغ جمع‌آوری و در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری دفن یا در کیسه‌های نایلونی ضخیم و بدون منفذ نگهداری کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید