• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80795
+
-

تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کیش

رئیس آموزش و پرورش کیش: برای استاندارد کردن دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نیاز به زیرساخت‌های مناسب داریم

آموزش
تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کیش

یکی از شاخص‌های اثرگذار بر کیفیت آموزشی، تعداد دانش‌آموزان هر کلاس است. 

تعداد زیاد دانش‌آموزان هر کلاس علاوه بر کاهش کیفیت آموزشی، زمینه‌ساز مشکلات روحی، روانی و سطح یادگیری دانش‌آموزان است. 

بر اساس آخرین آمارها، افزایش تعداد دانش‌آموزان ساکن در جزیره کیش تناسبی با تعداد محدود مدرسه و کلاس‌های درس ندارد. تراکم دانش‌آموزان در روزهای اول آغاز سال تحصیلی به موضوع و دغدغه‌ای جدی برای مسئولان و خانواده‌ها تبدیل شده است. 


استاندارد‌سازی کلاس‌های درس

به گزارش مهر، رئیس آموزش و پرورش کیش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های کیش را مناسب ندانست و گفت: برای کیفیت‌بخشی نیاز به آموزش و زیرساخت‌های مناسب داریم تا تراکم دانش‌آموزان را به استاندارد برسانیم. 

«سیدجواد قوامی‌نژاد» با بیان این‌که در آموزش و پرورش باید مراحلی از پرورش جسم و جان دانش‌آموزان تحقق پذیرد، گفت: تحقق این موضوع در مدارسی شکل می‌گیرد که دارای 7 ویژگی ساده‌سازی، پالایش، متناسب‌سازی، انعطاف‌پذیری، تعادل، حاکمیت انسان و عدالت، مشارکت و تعاون است و مدیران آموزش و پروش باید به این سمت و سو حرکت کنند. 

وی افزود: مهارت‌آموزی، مشارکت‌جویی و کیفیت‌بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این موضوع در روش‌های تدریس و مدیریت معلمان، برنامه‌ریزی شده است. 

قوامی‌نژاد اضافه کرد: طرح‌های کار و دانش با هدف مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با هماهنگی با نهاد‌های مرتبط اجرا می‌شود تا سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان ارتقا یابد. 


کمک‌های سازمان منطقه آزاد کیش

قوامی‌نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و هزینه ۲ میلیارد تومانی برای تعمیر و تجهیز مدارس جزیره در سال جاری، افزود: درخواست‌های اداره آموزش و پرورش برای آماده‌سازی مدارس به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام و با پیگیری‌های لازم، تا حدودی تحقق پذیرفته است اما همچنان در بعضی بخش‌ها کمبودهایی وجود دارد. 

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش و واگذاری ساختمان پروفسور حسابی به اداره آموزش و پرورش گفت: نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش‌آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می‌دهد که بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان، توجه به این مقوله است. 

وی تاکید کرد: تکریم آموزش و پرورش یعنی تکریم شهروندان جزیره و این موضوع از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق افتاده است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت: امسال برای افزایش تعداد ۲۶ کلاس درس در مدارس مختلف اقداماتی انجام شد که با بررسی و اقدامات انجام‌شده توانستیم مشکل کمبود فضای آموزشی را به حداقل برسانیم. 

وی در این ‌باره به تراکم دانش‌آموزان در برخی کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات انجام‌شده، همچنان تعداد دانش‌آموزان در برخی کلاس‌های درس در این جزیره استاندارد نیست و این موضوع به‌طور حتم بر کیفیت یادگیری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. 

قوامی‌نژاد ادامه داد: برای کیفیت‌بخشی در این حوزه به آموزش و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی نیاز است تا تراکم دانش‌آموزان را به استاندارد مناسب برسانیم. 


مجوز جذب ۴۳ نیروی آموزشی 

قوامی‌نژاد درباره تامین نیروی انسانی در مدارس اظهار کرد: ساماندهی و جذب نیروی کیفی مستلزم تامین شرایط و امکانات مناسب معیشتی و مسکن و هزینه‌های موجود در منطقه است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به موافقت برای جذب ۴۳ نفر نیروی آموزشی در کیش افزود: تامین نیروی انسانی از طریق انتقال از سایر شهرها یا از طریق حق التدریس نیروی‌های بازنشسته یا از طریق خرید خدمات، تامین خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. 

وی با بیان این‌که حدود 2۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس کیش درخواست سرویس داشتند که در ۹۰ سرویس برای مدارس دولتی و ۲۰ سرویس برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته شد، افزود: مدیران مدارس حق انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی برای حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان را ندارند و قصد داریم پس از تعیین قیمت سرویس از سوی مدیریت حمل‌و‌نقل و اعلام آن به شورای اسلامی شهر و تایید سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد سرویس مدارس را در اداره آموزش و پروش با شرکت‌های حمل‌و‌نقل امضا کنیم. 


کمک‌های سازمان منطقه آزاد کیش

قوامی‌نژاد در ادامه بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش برای سال آینده مبلغ ۲۴ میلیارد تومان در ابعاد ساختاری و فیزیکی و نیروی انسانی در نظر گرفته است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش از جزیره کیش به عنوان الگوی مناسب در زمینه رفتار ترافیکی در کشور یاد کرد و افزود: می‌توانیم مدیریت سرویس مدارس در کیش را به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی معرفی کنیم. 

وی در مورد بازسازی و بهسازی مدارس گفت: با تحویل محل قبلی اداره آموزش و پرورش کیش به مدرسه هاجر که در دانشگاه شریف مستقر بود، یکی از اقدامات مثبت در این حوزه انجام شده است. 

این مقام مسئول با اعلام خبر نوسازی مدرسه قدیمی هاجر بیان کرد: اقدامات لازم برای نوسازی مدرسه قدیمی هاجر انجام و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.


ساخت اولین مدرسه بین‌المللی 

 «سیدجواد قوامی‌نژاد»، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش، از کسب مجوز تاسیس اولین مدرسه بین‌المللی از سوی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور در کیش خبر داد و گفت: با توجه به این‌که کمتر جایی را سراغ داریم که از چنین امتیازی بهره‌‌مند باشد، این رویداد می‌تواند نقطه عطفی برای آموزش و پرورش کیش باشد.

 وی افزود: مدارس را به سازمان یادگیری تبدیل خواهیم کرد و با ظرفیت‌های موجود سازمان منطقه آزاد کیش، اداره آموزش و پرورش کیش و اداره کل استان و حمایت‌های مردمی مشکلات و کمبودها را پشت سر می‌گذاریم و سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش را در کشور تبدیل به نمونه‌ای بارز و برتر در کشور خواهیم کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید