• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80370
+
-

رقابت تنگاتنگ مارگارت آتوود و استفن کینگ

دریچه
رقابت تنگاتنگ مارگارت آتوود و استفن کینگ


مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است.
این هفته «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود و «مؤسسه» نوشته استفن کینگ موفق شدند به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه یابند. «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود در هفته اول انتشار موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. این رمان درواقع ادامه داستان پادآرمان‌شهری «سرگذشت ندیمه» است و 15سال پس از اتمام داستان در «سرگذشت ندیمه» رخ می‌دهد و توسط3 شخصیت زن روایت می‌شود. داستان «سرگذشت ندیمه» پس از ترور رئیس‌جمهوری «ایالات متحده آمریکا» به ضرب گلوله و به قتل رساندن همه اعضای کنگره انقلابی در کشور رخ می‌دهد که قانون اساسی رسمی کشور لغو می‌شود و حکومتی تمامیت‌خواه و مسیحی به نام «گیلیاد» شکل می‌گیرد.
همچنین مرزهای کشور بسته می‌شود و راه فراری وجود ندارد. زنان هدف اصلی ظلم حکومت محسوب می‌شوند و حقوق و آزادی‌های فردی آنان به‌شدت نقض می‌شود. آنها اجازه کار در خارج از خانه، مالکیت دارایی‌های خود و ارتباط با دیگران را طبق قانون جدید از دست می‌دهند و براساس وضعیت تأهل و باروری خود مورد سنجش قرار می‌گیرند. «مؤسسه» نوشته استفن کینگ، استاد ژانر وحشت نیز در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. کودکان بااستعدادهای ویژه ربوده و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهایشان را بیرون بکشند. «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز هم 54هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته در جایگاه سوم قرار گرفته است.
این کتاب داستانی هیجان‌انگیز از روابط و عشق و تقلای انسانی تنهاست برای حیات. زنی که سال‌ها به‌تنهایی در جنگل زندگی کرده است، ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :