• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80318
+
-

ازسرگیری دیوارچینی در جاده چالوس

سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گچسر با اشاره به ازسرگیری پروژه دیوارچینی در جاده چالوس، گفت: گاردریل‌ها نیز تعمیر می‌شوند.
«محمد علیپور» در گفت‌و‌گو با مهر به اقداماتی که در آستانه فصل سرما در محور کوهستانی و برف‌گیر کرج- چالوس دنبال شده اشاره کرد و گفت: پاکسازی و نظافت آبراه‌ها انجام شده است. به گفته وی، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری از جمله لودرها، گریدرها و کامیون‌ها نیز در حال انجام است. سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گچسر گفت: شانه‌سازی، رفع افتادگی سنگ‌ها و یا ریزش‌برداری در سطح محور نیز در حال اجراست.


دیوارچینی از سه‌راهی دیزین به سمت بالای محور چالوس 

علیپور با اشاره به اجرای پروژه دیوارچینی گفت: این مهم در نیمه دوم شهریور به دلیل بالا بودن حجم ترافیک جاده و همزمان با موج بازگشت مسافران از سفرهای تابستانی متوقف شده بود. وی تاکید کرد: پروژه دیوارچینی با آغاز مدارس و کاهش سفرها در محور کرج- چالوس از سر گرفته می‌شود. سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گچسر گفت: پروژه‌های دیوارچینی از سه‌راهی دیزین به سمت بالای محور اجرایی می‌شود. 
علیپور با این توضیح که 2 دیوارچینی مقطعی در محدوده «سیرا»، «ری‌زمین» و «حسنکدر» توسط ساکنان و باغداران ایجاد شده است، گفت: در فصل پاییز دیوارچینی بتنی در کیلومتر ۱۲ محور که محدوده‌ای مهم است، اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اصلاح روشنایی تونل‌ها، گفت: نظافت تونل‌ها از جمله تونل شماره 5 و عملیات خط‌کشی در طول محور انجام شده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گچسر در بخش دیگری به اهمیت تعمیر گاردریل‌ها اشاره کرد و گفت: یک‌طرفه شدن محور و بالا رفتن حجم ترافیک برخورد با گاردریل‌ها را افزایش می‌دهد، به همین دلیل همزمان 2 اکیپ راهداری یکی از ابتدای محور به سمت محدوده ری‌زمین و اکیپی دیگری از محدوده ری‌زمین به طرف کندوان، کار تعمیر گاردریل‌ها را آغاز
 کرده‌اند. علیپور با بیان این‌که ایجاد دیوار ضامن برای جلوگیری از آب‌شستگی و تخریب جاده در محدوده «درده» آغاز شده است، گفت: این مهم در مرحله اجرای پی است. این محدوده یکی از نقاط بحرانی و حادثه‌خیز جاده چالوس است که در ابتدای سال جاری نیز به دلیل وقوع سیل تخریب شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید