• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80311
+
-

جوان موفق البرزی

رضا خادم‌الحسینی: بستر و ظرفیت هنری در جوانان البرز وجود دارد، ولی زیرساخت بهره‌برداری از این هنر نیست‌

گفت و گو
جوان موفق البرزی

علی فلاحی گلباغی | البرز - خبرنگار


«رضا خادم‌الحسینی» فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما، مدرس بازیگری و فیلمسازی، مستندساز، کارگردان فیلم‌های ژانر اکشن، مجری و گوینده رسانه ملی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی مجمع جوانان البرز و مدیر یک موسسه فرهنگی و هنری در کرج است. وی در سال 98 به عنوان جوان برتر حوزه فرهنگی و هنری در کرج انتخاب شد که به این بهانه گفت‌وگویی با وی انجام دادیم که با هم می‌خوانیم.


از چه زمان وارد دنیای هنر هفتم شدید؟

در دوران دبستان با بازی در نقش شاه وارد تئاتر شده و این نخستین گام برای ورود به دنیای بازیگری بود. بعدها نیز به سوی هنرهای رزمی سوق پیدا کردم. به صورت حرفه‌ای از ۱۶ سالگی به عنوان بازیگر و بدلکار در سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت شدم.

چه عواملی باعث شد که امسال به عنوان جوان برتر حوزه فرهنگی و هنری در کرج انتخاب شوید؟

تولید یک فیلم تلویزیونی در حوزه امنیت ملی و مدافعان حرم با نام «میتینگ شیطان» که در کشور ایران، آلمان و انگلستان ضبط شد، ساخت چند اثر مستند، فعالیت خودم و همکارانم در سیاست‌گذاری فرهنگی و هنری در استان، تدریس رشته‌های متفاوت هنرهای نمایشی، فعالیت در رادیو و تلویزیون ملی و همکاری صمیمانه با فرج آلادین، تهیه‌کننده کارآشنا و درس پس دادن خدمت حسین بهزادی‌فر، مجری توانمند و مدیر فرهنگی نخبه استان باعث شد این افتخار نصیب من شود که از دستان نماینده ولی فقیه در استان البرز نشان جوان موفق در عرصه هنرهای نمایشی را دریافت کنم.

 آینده کاری‌تان را در این حرفه چطور می‌بینید؟

مسیر تغییر نمی‌کند، فقط سخت‌تر خواهد شد. چون سوژه‌های فیلم‌های آینده من پرسروصدا و بحث‌برانگیز خواهد بود و از خدای بزرگ می‌خواهم که انرژی به من بدهد تا جسارت ساخت آثار فاخر و موثر را داشته باشم. تدریس را ادامه می‌دهم و به‌زودی یک فیلم سینمایی تولید خواهم‌ کرد. تهیه‌کنندگی را هم مانند قبل در کنار کارگردانی ادامه خواهم داد.

برای جوانانی که علاقه‌مند به ورود به سینما هستند، چه توصیه‌هایی دارید؟

گرایش به هنر نمایش و سینما در بیشتر افراد وجود دارد، ولی باید دانست گرایش به انجام یا تمایل به تماشا داریم. علاقه‌مندان باید این 2 را تفکیک کنند و اگر قرار به گرایش به اجرای این هنر را دارند، روی آموزش رشته مورد علاقه خود در سینما تحت نظر بهترین اساتید تمرکز و سپس تمرین و تجربه کسب کنند. به‌اصطلاح خاک صحنه خوردن را افتخار بدانند و مدتی بدون دستمزد در گروه‌های هنری کار و کسب تجربه کنند.

بستر مناسبی برای شکوفایی جوانان در این حوزه در کرج فراهم است؟

بستر و ظرفیت هنری در جوانان استان البرز وجود دارد، ولی زیرساخت بهره‌برداری از این هنر نیست‌. مگر این‌که مدیران لایق جلو بیایند تا با نابلد‌ها مقایسه نشوند و دست این بمب انرژی هنری جوانان را بگیرند و آن را شکوفا کنند. می‌خواهم با افتخار بگویم برخی در استان بسیار در اندیشه شکوفایی هنر جوانان هستند، ولی کاش حفظ شوند و جابه‌جا نشوند.

امکانات کرج را از لحاظ اکران فیلم‌ها در چه سطحی نسبت به سایر کشور می‌بینید؟

کرج ۳ سینما داشت که به‌تازگی چهارمین سینمای آن من را بسیار خرسند کرد. حدود 6 ماه است مدرن‌ترین سینمای ایران را در اکومال رزکان نو داریم‌. تا قبل از آن حتی سینما‌های ما صددرصد عالی نبودند. ما هنوز پلاتو‌های استاندارد تئاتر نداریم.
این سینما از این پس در استان میزبان جشنواره فجر، کودک و نوجوان و هنر و تجربه خواهد بود. این سینمای جدید از مدرن‌ترین پرده سینمایی «4کی» و سیستم پخش«دی سینما» بهره‌‌مند است که با سیستم روز اروپا برابری می‌کند و این افتخار خوب اکران سینمای استان ماست.

 چه سخنی با مسئولان هنری شهر دارید؟

سخنان زیادی وجود دارد که باید به مسئولان شهر بگویم، اما کاش گوشه در اتاقشان را باز نگه دارند تا جوانان مطالبه‌گر سری به آنها بزنند. برخی مدیران هنری در استان جوانان و هنرمندان جوان را سرمایه می‌دانند. برخی دیگر نیز حتی هنرمندان را نمی‌شناسند و هنرمندان حتی نمی‌توانند از کنار اتاقشان رد شوند.
حرف من با مسئولان هنری شهرم این است، اگر جوان نباشد ذوق کور می‌شود. اگر ذوقی نباشد هنری خلق نمی‌شود. اگر هنری خلق نشود ذات هنر زیر سوال رفته و در ادامه هنری نیست که شما مسئولش باشید. پس شما محتاج حضور هنرمندان به‌خصوص جوانان هنری و خلاق هستید. مانند مدیران هنردوست و هنرمند با جوانان این شهر آشتی کنید.

اکنون با گروه خاصی کار می‌کنید و اگر بله، در چه مرحله‌ای از آن هستید؟

مدیریت یک موسسه فرهنگی- هنری را به عهده دارم و با اداره کل ورزش و جوانان همکاری دارم. در کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی مجمع جوانان استان البرز خدمت‌گزاری می‌کنم‌. افتخار این را اخیرا پیدا کرده‌ام که با محمود یوسفی در مرکز آفرینش‌های هنری البرز کار خود را آغاز کنم.
امیدوارم بتوانم خدمت‌گزار کوچکی در دنیای فرهنگ و هنر شهر، استان و کشورم باشم. امیدوارم بتوانم با جامه اعتقادات و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به ساخت آثار خودم ادامه بدهم و افتخار آشنایی و به‌کارگیری از جوانان هنرمند نوپای استان را داشته باشم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :