• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79841
+
-

نبرد قدرت از درون مجلس

مجلس
نبرد قدرت از درون مجلس

فرزانه آئینی _ خبر‌نگار

جدل‌های انتخاباتی خیلی زودتر از موعدش به صف‌بندی‌های سیاسی رسیده و درون بهارستان غوغا به‌پا کرده است. طیفی که خواستار تصاحب حداکثری مجلس یازدهم هستند و از همان ابتدای تشکیل مجلس دهم کمر به تضعیف امید بستند، حالا عیان‌تر از گذشته به میدان آمده‌اند درصددند با تضعیف چهرهای امید در داخل مجلس، بیرون بهارستان برای خود اعتبار فراهم کنند.

از به‌راه انداختن ایده منع به‌کارگیری بازنشستگان که به تله‌ای برای تهی شدن عرصه سیاست داخلی از مدیران شایسته اصلاح‌طلب بدل شد یا تصاحب ایده امید برای علنی شدن رأی نمایندگان و تاختن منبری‌هایشان بر عدم‌حصول این شفافیت گرفته تا هجمه‌های پیامکی به نمایندگان و طرح شکایت از آنها در دستگاه در بحث‌هایی که مطلوب فرماندهان این جریان در خارج از مجلس نبود همگی مواردی است که نبرد پنهان تندروهای اصولگرا با طیف معتدل و امیدی بهارستان را عیان می‌کند.
حالا اما 6‌ماه مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات، نبردشان با امیدی‌ها و البته نمایندگانی که نزد مردم پرطرفدارند را کلید زده‌اند؛ نبردی که پیش‌تر با طرح شکایت از علی مطهری و به جریان انداختن استیضاح علیرضا رحیمی از هیأت‌رئیسه مجلس به‌دلیل نقد عملکرد برخی نهادهای امنیتی کلید خورده بود و در نمونه اخیرش به طرح تهمت علیه پروانه سلحشوری،  نماینده تهران -که به‌خاطر مواضع حمایتی‌اش در حوزه زنان در میان مردم محبوب شده- رسیده است. تخریب و وارد کردن اتهام به سلحشوری به این دلیل قابل تامل است که در اقدامی بی‌سابقه از سوی 2نماینده دیگر -زاهدی و موسوی لارگانی- مطرح و تا حدودی برای مخاطب عام باورپذیر شد؛ اقدامی که جنگ انتخاباتی بازماندگان مجلس دهم را علیه اکثریت این مجلس هویدا کرد؛ موضوعی که علیرضا رحیمی، نماینده تهران بر آن صحه گذاشت و در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «در شرایطی که ظریف رجزهای آمریکایی‌ها را رصد می‌کند، نمایندگان باید دروغ‌های همکاران خود را رصد کنند. با داس دروغ به‌دست نمایندگان اعزامی خود، عرصه کشمکش را از رسانه به مجلس کشاندند. بخشی از دلواپسان، که از کمپین ابزاری شفافیت نتیجه نگرفتند اکنون به دروغ‌پراکنی علیه همکاران رو آورده‌اند.» در ادبیاتی مشابه او نیز بهروز نعمتی، دیگر نماینده تهران در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «عده‌ای قلیل اما صاحب تریبون و ارتش سایبری، به‌خاطر رسیدن به ایستگاه خانه ملت، برای حذف رقبا از هر روشی استفاده می‌کنند. با نقاب انقلابی‌گری، اخلاق و حریم شخصی را زیرپا گذاشته و توهین و تهمت را گلوله کرده و بر ملاج انسانیت شلیک می‌کنند. پروژه آقازاده ماساژور.»

سه‌گانه زاهدی، لارگانی و رسایی علیه مدافع زنان
ماجرا به ساختن هشتگ «آقازاده ماساژور» برمی‌گردد که عصر پنجشنبه به‌صورت سازماندهی‌شده از جانب طیفی خاص در توییتر مطرح شد؛  ساعتی بعد، این هشتگ توسط محمدمهدی زاهدی و موسوی لارگانی 2عضو پرسروصدای فراکسیون ولایی در مجلس مورد تأیید قرار گرفت.

ابتدا ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد.» کمتر از 2ساعت بعد از توییت او، محمد مهدی زاهدی، ‌وزیر علوم محمود احمدی‌نژاد نیز به میدان آمد و با ادبیاتی مشابه موسوی لارگانی در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به‌دنبال حاشیه‌سازی‌ و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. ‎دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.» تاختن به دفاع سلحشوری از حقوق زنان و ورودش به ماجرای دختر آبی، وجه مشترک توییت زاهدی و موسوی لارگانی بود که در توییت دیگر همراهانشان چون حمید رسایی نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس تکرار شد. شائبه سازماندهی شدن هجمه و حمله علیه پروانه سلحشوری زمانی تقویت شد که خبرگزاری رسمی و صاحب‌نام باشگاه خبرنگاران جوان به ماجرا ورود کرد و با ادبیاتی مشابه زاهدی، رسایی و موسوی لارگانی در شرح ماجرا چنین گزارش داد: «...کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ آقازاده ماساژور از راه‌اندازی این باند فاسد و خانه فساد توسط یکی از نزدیکان نماینده اصلاح‌طلب مجلس که تا چند روز پیش با ژست حقوق زنان برای خودسوزی دخترآبی اشک می‌ریخت اعتراض کردند و صحبت‌های او در دفاع از حقوق زنان را تنها شعارهایی دانستند که برای اهداف سیاسی مطرح می‌شود...»

اگر انقلابیگری این است، ما همه ضدانقلاب!
سلحشوری در قبال ورود همکاران پارلمانی‌اش به حملات سایبری‌ها علیه خود، ساکت نماند و در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم‌الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون، 2برادرزاده ۴ و ۲۰ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.» اما برخی از نمایندگان مجلس و سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا چون محمود صادقی، عبدالکریم حسین‌زاده، بهروز نعمتی، علیرضا رحیمی و محمدرضا زائری به حمایت از او شتافتند و اتهامات زاهدی و موسوی را مذمت کردند؛ مذمتی که بهترین تعبیرش را محمدرضا زائری، مدیر مجله خیمه، و فعال رسانه‌ای اصولگرا ادا کرد. او در واکنش به توییت زاهدی، رسایی و موسوی لارگانی در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «عده‌ای براساس یک خبر دروغ تهمت‌هایی به خانواده یک نماینده مجلس می‌زنند! من که باور نمی‌کنم این جماعت به حقیقت متدین و انقلابی و حزب‌اللهی باشند! ولی بر اساس ادعای خودشان، واقعا با این دست‌فرمان حکم دادن، چه از دین و شرع باقی می‌ماند؟ اگر دینداری این است، ما همه بی‌دین. اگر اصولگرایی این است، ما همه فروع‌گرا. اگر انقلابیگری این است، ما همه ضدانقلاب!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید