• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79701
+
-

شکارچی غیرمجاز به ۵ سال حبس محکوم شد

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست لرستان از محکومیت شکارچی 3 راس کل و بز کوهی به 5 سال حبس تعزیری، 30 میلیون تومان جریمه نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت در شهرستان دلفان خبر داد. به گزارش ایسنا، «مهرداد فتحی بیرانوند» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله از همیاران محیط ‌زیست مبنی بر شکار 3 راس کل و بز وحشی توسط یک شکارچی غیرمجاز در شهرستان دلفان، یگان حفاظت محیط ‌زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی اقدام به بازرسی منزل این متخلف کردند.

وی گفت: حین بازرسی مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیرمجاز کلاشنیکف و یک قبضه اسلحه شکاری و مستندات شکار بز کوهی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد. فتحی بیرانوند افزود: با عنایت به محرز بودن جرم این فرد، پرونده وی پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

این مسئول گفت: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی استان در خصوص مسائل زیست‌محیطی و پیگیری‌های اداره محیط ‌زیست دلفان، این متخلف به 5 سال حبس تعزیری و پرداخت 30 میلیون تومان جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم و سلاح‌های کشف‌شده از وی شامل به نفع دولت مصادره شد.

وی ادامه داد: با ارسال دادخواست اداره حفاظت محیط ‌زیست دلفان به دادگاه در خصوص پرداخت جریمه ضرر و زیان به محیط‌ زیست بابت شکار 3 راس کل و بز وحشی، مقام قضایی با توجه به مستندات ارائه‌شده و اعترافات متخلف، وی را به پرداخت 30 میلیون تومان جریمه بابت وارد کردن ضرر و زیان به محیط ‌زیست و پرداخت هزینه دادرسی محکوم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست لرستان تاکید کرد: دیدگاه مثبت دستگاه قضای استان به مسائل زیست‌محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات در این حوزه در دادگاه‌های استان باعث تسریع رسیدگی به پرونده‌های زیست‌محیطی و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه محیط ‌زیست شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید