• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79688
+
-

گشایش نخستین آموزشگاه گردشگری در بندر ماهشهر

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از افتتاح اولین موسسه آموزشی دوره‎های کوتاه‎مدت گردشگری در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد. به گزارش ایسنا، «غلام شجاعی» گفت: این آموزشگاه با نام «گیتی‎نورد آرسین» با حضور «زهرا شریف‎زاده» مسئول آموزش اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، «سارا عبادی» رئیس اداره میراث فرهنگی بندر ماهشهر، «کامران رئیس‎قنواتی» و «مینا افشون» اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری بندر ماهشهر افتتاح شد.

وی ادامه داد: این موسسه آموزشی به مدیرعاملی «سهیلا قنواتی» در سال نخست فعالیت خود در حوزه برگزاری دوره‎های مدیریت هتل فعالیت خواهد کرد و در صورت تقاضا و دارا بودن کیفیت مطلوب آموزشی طی این یک سال، این امکان را خواهد داشت که از سال دوم متقاضی کسب مجوز برای برگزاری دوره‎های راهنمایان ایران‎گردی و جهانگردی و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که در یک سال اخیر این اداره‎کل موفق به کسب 2 مجوز برای راه‌اندازی موسسات آموزشی گردشگری شده است، گفت: ما در تاسیس موسسات آموزشی تمرکز خود را بر مرکز استان قرار نداده‎ایم و برای رفاه فراگیران و تردد نکردن آنان به مرکز استان، موسسات را در شهرهای مختلف تاسیس کرده‎ایم.

وی با اشاره به این‎که «گیتی‎نورد آرسین» سومین موسسه آموزشی گردشگری در استان خوزستان پس از هوجستان» در اهواز و «سهند اعتماد اروند» در خرمشهر است، افزود: هدف از راه‎اندازی موسسات آموزشی گردشگری در استان، با توجه به سیاست دولت، روی کار آمدن بخش خصوصی در این عرصه و مهم‌تر از آن، تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه مدیریت عمومی هتل‎ها، تشریفات و راهنمایی گردشگری است.

شجاعی بیان کرد: حسن شرکت در دوره‌های موسسات گردشگری این است که فراگیران این مهارت‎ها پس پایان دوره‎ها می‎توانند به صورت مستقیم جذب بازار کار شوند. سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: بندر ماهشهر سومین شهر دارای آموزشگاه بخش خصوصی در استان است و امیدوارم شرکت‎ها و عموم مردم از ظرفیت این آموزشگاه برای تربیت نیروی ماهر بهره کافی ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید