• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79671
+
-

انتخاب شهردار جدید خرم‌آباد غیرقانونی است

پس از برکناری «وحید رشیدی» شهردار خرم‌‌آباد در 23 مرداد امسال به اتهام تخلفات مالی، سوءاستفاده از اموال شهرداری و تصرف غیرقانونی و در نهایت دستگیری وی، به گزارش تسنیم، «رضا بردبار» سرپرست شهرداری شد، اما در پایان هفته گذشته و در هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر خرم‌آباد «محمد شریفی‌مقدم» به ‌عنوان شهردار منصوب شد.

در این میان، فرماندار خرم‌آباد انتخاب شهردار جدید خرم‌آباد را غیرقانونی دانست و گفت: فعلا بردبار سرپرست شهرداری است. «اسد عبداللهی» در رابطه با معرفی شهردار جدید خرم‌آباد توسط شورای شهر اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات شوراها، شورای شهر هر تصمیمی که بگیرد باید در کمیته انطباق که متشکل از فرماندار، دادستان و یکی از اعضای شورای شهر (غیر از عضو شورای شهری که کمیته در آن شهر جلسه تشکیل می‌دهد) است، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اعضای شورای شهر خرم‌آباد بدون تشکیل چنین جلسه‌ای سرپرست قبلی شهرداری خرم‌آباد را عزل و سرپرست جدید انتخاب کردند در صورتی که باید ما تایید می‌کردیم، سپس آنها رسما اعلام می‌کردند. فرماندار خرم‌آباد گفت: اعضای شورای شهر خرم‌آباد بدون این‌که مصوبه‌ای به کمیته تطبیق وارد شود، خودشان سرپرست قبلی را برکنار کرده و یک سرپرست جدید انتخاب کرده‌اند.

این در حالی است که مصوبه به دست ما نرسیده است. چون سیکل قانونی کار طی نشده، این انتخاب غیرقانونی است. وی بیان کرد: ما به آقای بردبار گفته‌ایم که بیاید کارش را ادامه بدهد تا ‌تکلیف تعیین شود. بنابراین فعلا او سرپرست شهرداری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید