• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79693
+
-

ترمیم سیل‌بندهای خرمشهر تا پیش از آغاز بارندگی‌ها

فرماندار خرمشهر: عملیات‌ ترمیم سیل‌بندها به‌خصوص در بخش‌های غرب کارون و مینوشهر در هفته جاری آغاز می‌شود

فرماندار ویژه خرمشهر از اقدام برای پیشگیری از وقوع سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات‌ ترمیم سیل‌بندها به خصوص در بخش‌های غرب کارون و مینوشهر در هفته جاری آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، «کورش مودت» اظهار کرد: طبق مصوبه استانداری خوزستان، مرمت سیل‌بندها در برنامه مدیریت بحران قرار گرفته است و با هماهنگی بخشداران ترمیم سیل‌بندهای غرب کارون و مینوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

وی مناطق بحرانی از نظر وقوع سیل را غرب کارون در خرمشهر عنوان کرد و گفت: روستاهای مکسر، ‌ام‌نوشه و رحمانیه فیصلی از مناطق بحرانی غرب کارون هستند که باید توجه ویژه‌ای به سیل‌بندهای آنها صورت بگیرد. مودت افزود: اداره‌های آبفای شهری و روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند به لایروبی و نیزدایی نهرها و جدول‌ها در مناطق مختلف تا پیش از آغاز بارش‌های پاییزی اقدام کنند.

وی همچنین جهاد کشاورزی خرمشهر را موظف کرده است زهکش‌ زمین‌های کشاورزی را با توجه به خطر سیل در فصل بارش مسدود کند. مودت در ادامه به خسارت وارد شده به شهرستان خرمشهر در سیل اوایل امسال اشاره کرد و از برآورد کامل این خسارت‌ها خبر داد و گفت: خرمشهر تنها شهری است که تمام خسارت‌های سیل در آن احصا شده است و پرونده‌ خانه‌های تعمیری و احداثی به استان معرفی و تا امروز پرداخت نهایی خسارت به آنها انجام شده است.


لایروبی شبکه فاضلاب شهری

مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر نیز از آغاز لایروبی شبکه فاضلاب شهری پیش از فرارسیدن فصل بارش در خرمشهر خبر داد و بیان کرد: لایروبی شبکه‌های فاضلاب خرمشهر از محل منابع عمرانی با خرید پمپ جدید آغاز شده است. «غلامرضا پورجلالی» جمع‌آوری آب‌های سطحی را از وظایف شهرداری‌ها دانست و گفت: این وظیفه چند سالی است در خرمشهر بر عهده آبفا قرار داده‌ شده و ۳۳ مرکز و ایستگاه پمپاژ با ۹۰ دستگاه پمپ در زمان بارندگی به کار مشغول می‌شوند و همین نیز باعث خرابی پمپ‌ها شده است. وی از سایر دستگاه‌ها خواست در مهار آب‌های سطحی در فصل پرباران در کنار آبفا باشند. بنا بر این گزارش، سیل فروردین امسال در خوزستان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی، شیلات و جاده‌های خرمشهر خسارت وارد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید