• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79680
+
-

جبران کمبود معلم در خوزستان با دونوبته کردن مدارس

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال مدارس خوزستان به دلیل کمبود معلم دونوبته می‌شوند تا کلاسی در استان به دلیل کمبود نیرو بدون معلم نماند. به گزارش ایرنا، «علی رفیعی» با اشاره به این‌که ۹۱ درصد مدارس استان در سال تحصیلی گذشته در نوبت صبح فعال بودند، افزود: در استان با کمبود ۹ هزار معلم مواجهیم. بنابراین امسال برای این‌که در آموزش با مشکل مواجه نشویم اغلب مدارس استان را در ۲ نوبت فعال می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: با دونوبته کردن مدارس، معلم‌ها در نوبت عصر هم می‌توانند تدریس کنند و با توجه به مشکلات اقتصادی و سخت بودن تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز مدارس می‌توان از تجهیزات مدارس در ۲ نوبت استفاده کرد. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: توزیع نیروی انسانی و معلم در مناطق محروم استان خوب نیست و از نیروهای باتجربه و باکیفیت در این مناطق استفاده نمی‌شود و باید با توزیع مناسب نیروها عدالت آموزشی در استان رعایت شود.

«محمدرضا کرم‌نیا»، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، نیز گفت: امسال 2902 نیروی فرهنگی در خوزستان بازنشسته شدند در حالی که فقط 1497 نیروی فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان، به صورت سربازمعلم یا از حوزه علمیه جذب شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید