• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79675
+
-

2 شهر به بوشهر اضافه شد

شهرداری بیدخون و جم با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد

معاون عمرانی وزیر کشور ۲ شهرداری در استان بوشهر در شهرستان‌های عسلویه و جم افتتاح کرد.

 به گزارش مهر «مهدی جمالی‌نژاد» گفت: شهرداری بیدخون عسلویه که روز پنجشنبه افتتاح شد در کنار پایگاه صنعتی پارس جنوبی می‌تواند در خدمت‌رسانی به جامعه فوق‌العاده مؤثر باشد و با بالا بردن شاخص‌های شهری می‌تواند اقدامات مهم و اثرگذاری انجام دهد. 

وی تصریح کرد: بسیاری از روستاهایی که ظرفیت و زیرساخت لازم برای تبدیل‌شدن به شهر دارند شرایط خاص ایجاب می‌کند وقتی به شهر ارتقا یافتند به نهاد عمومی و غیردولتی تبدیل ‌شوند. جمالی‌نژاد افزود: با افتتاح این 2 شهرداری اکنون شهرهای کشور به 1300 شهر افزایش یافت. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: یکی از سیاست‌های وزارت کشور که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آن را دنبال می‌کند انتظام بخشی به شهرها و روستاهاست. وی بیان کرد: تلاش می‌شود در شهرها و روستاها توسعه پایدار رقم بخورد که در این راستا طرح‌های مدونی تدوین و اجرایی می‌شود. 

جمالی‌نژاد اضافه کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی و غیردولتی است و باید مدیریت درآمد و هزینه همواره مورد توجه قرار بگیرد و در کنار آن روستاهایی که به شهر تبدیل می‌شوند آنان را برای ایجاد توسعه پایدار موردحمایت، پشتیبانی و هدایت قرار می‌دهیم. 

معاون عمرانی وزیر کشور عنوان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت کشور اجرای سیاست ملی با همکاری وزارت راه و شهرسازی است و در همین راستا نقاطی که ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای تبدیل‌شدن به شهر دارند از طریق مطالعه، محتاطانه و با تدبیر مورد توجه قرار می‌گیرد. 


تعداد شهرهای بوشهر به ۴۰ رسید

استاندار بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد شهرهای استان بوشهر از ۳۷ شهر به ۴۰ شهر افزایش‌یافته است. «عبدالکریم گراوند» افزود: شهرداری بیدخون در شهرستان عسلویه با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد. وی تصریح کرد: معاون عمرانی وزیر کشور نگاه خاصی در ارتقای روستاها به شهر با در نظر گرفتن شاخص‌های لازم برای ایجاد توسعه پایدار دارد که مورد تجلیل و سپاس است.

 گراوند با بیان این‌که زیرساخت‌های توسعه پایدار در نقاط شهری و روستایی مورد توجه ویژه قرار دارد گفت: بیدخون دارای شاخص‌ها و زیرساخت‌های لازم شهری است، به‌گونه‌ای که این شهر تازه‌تأسیس با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم شهری احساس می‌شود قدمت آن به‌ اندازه شهرهای نخل‌تقی و عسلویه می‌رسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید