• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79645
+
-

تامین ۸ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین

تامین ۸ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی تامین 8 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین امسال گفت: در زمینه حمل ‌و نقل عمومی ۸ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌ شده است که جابه‌جایی زائران با مشکل مواجه نشود. به گزارش مهر، «محمد اسلامی» پنجشنبه گذشته در سفر یک‌روزه به استان ایلام از محورهای مربوط به اربعین دیدن و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن اربعین، وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

با توجه به این‌که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کنند، ما برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دادیم. وی با بیان این‌که تلاش ما این است که از ظرفیت همه راه‌های مواصلاتی استفاده شود، ادامه داد: تکمیل باند دوم و تعریض جاده‌ها در برخی مسیرهای خوزستان و ایلام در دست اقدام است.

اسلامی گفت: تلاش شده است کاستی‌ها و نواقصی که در ایام اربعین سال‌های قبل وجود داشت، امسال برطرف شوند. این کار با محوریت استانداران ایلام و خوزستان در حال انجام است و امسال تغییرات قابل قبولی صورت گرفته است. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امسال باید موکب‌ها به ‌گونه‌ای جانمایی شوند که مشکل ترافیکی برای عبور و مرور ایجاد نکنند تا زائران راحت‌تر تردد کنند. با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال حجم تردد با خودروهای شخصی بیشتر خواهد بود، گسترش پارکینگ‌ها در دستور کار است.

وی افزود: در این راستا در مرز چذابه خوزستان تدارک خوبی دیده شده و با بررسی‌های صورت گرفته، در مرز مهران ایلام هم تعداد پارکینگ‌ها در حال افزایش است. اسلامی اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین در زمینه ناوگان حمل ‌و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی تصمیم‌گیری لازم را انجام داده است. افزایش تعداد قطارها در مسیر خرمشهر و کرمانشاه برای ارائه خدمات به زائران از برنامه‌های ماست. «عباس بیرامی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام نیز گفت: ۸۸ درصد جاده‌های ایلام تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه هستند و در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل تلفن ثابت هم نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید