• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79625
+
-

فعالیت دوباره معادن سنگ آهن راین

منابع
فعالیت دوباره معادن سنگ آهن راین

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آغاز مجدد فعالیت معادن سنگ آهن راین با شرط به‌کارگیری ۷۰ درصد نیروهای بومی این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» در نشست بررسی مشکل معدن سنگ آهن نصرت راین گفت: موضوع به‌کارگیری نیروهای بومی منطقه راین از اولویت‌های اصلی ما در راه‌اندازی مجدد معادن این منطقه است و تمدید پروانه و ارائه خدمات مانند سوخت به این مساله منوط است.

وی افزود: ذخیره قطعی این معدن ۴۵۰ هزار تن است و ۲۰۰ هزار تن دپوی آماده دارد. 

پورابراهیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت چینی در این معدن بیان کرد: مدیران شرکت تعهد کرده‌اند ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این معدن را از نیروهای بومی منطقه و بخش انتخاب کنند. 

وی ادامه داد: این شرکت به راه‌اندازی کارخانه کنسانتره تا یک میلیون تن ظرفیت طی مدت یک سال متعهد شده است و به افزایش تولید تا میزان مجوز جدید و توسعه اکتشاف باید اقدام کند. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق فرمانداری کرمان و بخشداری راین انجام می‌شود و تمام کارها از طریق بخشداری و با موافقت این مرکز انجام می‌شود. 

پورابراهیمی گفت: در صورتی که انفجارهای مرتبط با شرکت به وارد آمدن خسارت به قنات‌های مجاور منجر شود، با تایید کارشناسی، شرکت به پرداخت آن اقدام خواهد کرد.

در نشست بررسی مشکل معدن سنگ آهن نصرت راین که با حضور دکتر پورابراهیمی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، بخشدار راین، سرمایه‌گذار چینی، فرماندار کرمان و دیگر مسئولان در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان برگزار شد، تصمیمات لازم در پی اعتراض‌های تعدادی از جوانان راین در خصوص عدم به‌کارگیری نیروهای بومی اتخاذ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید