• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79643
+
-

ارزیابی زیست‌محیطی برای احداث راه چابهار – پسابندر - گواتر

محیط‌زیست
ارزیابی زیست‌محیطی برای احداث راه چابهار – پسابندر - گواتر

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری جلسات کمیته ارزیابی آثار زیست‌محیطی فاز دوم خط انتقال گاز خوشه خاش (خط انتقال گاز سوران – سراوان -جالق و سوران  – هیدوج – سیرکان) و طرح احداث راه اصلی چابهار – پسابندر - گواتر با حضور اکثریت اعضای کمیته ارزیابی زیست‌محیطی استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا «وحید پورمردان» افزود: برای قدم برداشتن و رفتن به سمت توسعه پایدار، انجام مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی پیش از اجرا و در مرحله مکان‌یابی و امکان‌سنجی نقش بسیار مهمی در تقلیل و کاهش آثار و پیامد فعالیت‌های مختلف بر محیط ‌زیست دارد. با کمک ارزیابی آثار زیست‌محیطی آثار مختلف فعالیت‌های انسانی حاصل از اجرای طرح‌ها بر محیط‌ زیست در 2 فاز احداث و بهره‌برداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت با به‌کارگیری راهکارهای مدیریتی مناسب و متناسب با شرایط منطقه مورد مطالعه، آلودگی‌ها و تخریب‌ها به حداقل ممکن خواهند رسید. 

پورمردان افزود: فاز دوم خط لوله انتقال گاز خوشه خاش با گرفتن انشعاب از پالیزان در مسیر خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به خاش، با هدف انتقال گاز از پالیزان به سوران – سراوان - جالق و سوران – هیدوج – سیرکان اجرا می‌شود. 

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان در خصوص طرح احداث راه اصلی چابهار - پسابندر – گواتر گفت: طرح مذکور برای محرومیت‌زدایی از منطقه و امکان ارائه سرویس مناسب به مراکز جمعیتی و صنعتی موجود در منطقه نوار ساحلی شهرستان چابهار در دست مطالعه و برنامه‌‌ریزی است که گزارش ارزیابی آثار زیست‌محیطی طرح‌های مذکور توسط نمایندگان مشاوران طرح‌ها و کارفرمایان آن‌ها ارائه شد و اعضای کمیته نظر کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط زیست، محورها و شاخص‌های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان کردند. مقرر شد مشاوران طرح‌ها و کارفرمایان با حساسیت خاصی مطالعات مربوطه و اصلاحات مورد نظر اعضا را لحاظ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید