• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79274
+
-

کاهش تولید انگور در زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان این‌که در سال زارعی جاری حدود ۳۰ درصد باغ‌های انگور استان زنجان بر اثر سرمازدگی خسارت دیده‌اند، گفت: امسال برداشت ۲۴۰ هزار تن انگور در استان پیش‌بینی شده بود که با وضعیت پیش آمده میزان تولید ۱۸۰ هزار تن برآورد می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، بهنام اجاقلو بیان کرد: هم‌اکنون از ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار باغ‌های انگور استان ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار در مرحله باردهی است. 

وی رقم‌های فخری، عسگری، شاهانی، قره‌اوزوم و بی‌دانه را از ارقام عمده انگور کشت‌شده در استان زنجان برشمرد و افزود: برداشت انگور از تاکستان‌های استان هر سال با توجه به نوع رقم از نیمه دوم تیرماه آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه می‌یابد. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان این‌که شهرستان‌های ابهر و خرمدره بیشترین سطح زیر کشت انگور را در استان به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: سالانه حدود ۵۰ درصد انگور تولیدی استان به مصرف تازه‌خوری می‌رسد و ۵۰ درصد مابقی به تولید کشمش اختصاص می‌یابد.

 اجاقلو یادآور شد: این استان از جمله استان‌های مهم تولیدکننده محصول انگور در کشور است به طوری که زنجان از نظر سطح و تولید انگور جزو 8 استان نخست کشور به شمار می‌رود. وی گفت: استان زنجان همچنین در زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه‌های برتر کشوری است و در سال‌های نرمال و بدون سرمازدگی حدود۳۰ هزار تن کشمش در این استان تولید می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید