• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79260
+
-

سامانه آبیاری نوین در 3 هزار هکتار از اراضی قزوین

سامانه آبیاری نوین در 3 هزار هکتار از اراضی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3070 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است. 

به گزارش فارس، فاطمه خمسه در جلسه سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، گفت: برای اجرای سامانه نوین آبیاری در مزارع استان قزوین 98 طرح در استان اجرا شده است. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3070 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: هم‌اکنون 209 طرح آبیاری نوین در سطح 4226 هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست اجراست. خمسه یادآور شد: در برنامه اقتصاد مقاومتی این سازمان در سال جاری، این سازمان باید حدود 5950 هکتار از مزارع استان را تحت پوشش سامانه نوین آبیاری قرار دهد. 

وی گفت: برای اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در سال جاری طرح‌هایی را باید اجرا کرد که کشاورزان مبلغ خودیاری را واریز کرده باشند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: توزیع لوله برای انتقال آب باید مدیریت شود و واگذاری با اولویت طرح‌ها صورت بگیرد. 

خمسه توضیح داد: همه تلاش ما این است که با توزیع لوله بین کشاورزان و باغداران شاهد اتفاقات مثبت در امر مدیریت منابع آبی استان باشیم. وی در پایان با تأکید بر ضرورت واگذاری سریع لوله‌ها برای اجرای طرح افزود: در این طرح، توزیع و تخصیص لوله باید براساس اولویت و برش شهرستانی باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید