• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79255
+
-

سرویس‌های مدارس شناسنامه‌دار شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: سرویس‌های مدارس باید شناسنامه‌دار و استاندارد شوند تا دانش‌آموزان برای تردد با مشکل مواجه نشوند. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمودرضا عراقی در نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان گفت: برای جلوگیری از سوانح جبران‌ناپذیر باید از جاده‌هایی که مدارس در آنها واقع شده است بازدید و برای ایمن‌سازی آنها اقدام کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، ترافیک در دهه نخست این ماه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد بنابراین به منظور جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی و سوانح احتمالی باید در معابر پرتردد و حاشیه مدارس پلیس حضور داشته باشد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: برخی مواقع نصب یک علامت هشداردهنده و بازدارنده در یک مکان مناسب یا یک سرعتگیر استاندارد می‌تواند از بروز سانحه رانندگی جلوگیری کند. 

عراقی یادآور شد: ۳۱ شهریور به نام روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است که نهادهای مسئول از جمله شهرداری باید برنامه‌هایی را برای این روز پیش‌بینی کنند تا با بهره‌گیری از این فرصت بتوان استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی را بین مردم رواج داد. 

وی خاطرنشان کرد: شهرداران باید پیاده‌رو‌سازی را نیز مدنظر قرار دهند، چراکه برخی از تصادفات خودرو با عابر به علت نبود یا کم‌عرض بودن پیاده‌رو و حضور عابر در سواره‌رو رخ می‌دهد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ را کار مطلوبی دانست و افزود: مشارکت مردم در اصلاح امور به معنای استفاده از خرد جمعی و افکار عمومی برای پیشبرد کارها بوده و بسیار تاثیرگذار است امیدواریم این سامانه در سایر شهرها نیز راه‌اندازی شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید