• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79267
+
-

درخشش راگبی‌بازان قزوین در المپیاد کشوری

پسران راگبی‌باز استان قزوین در دومین مسابقات المپیاد استعدادهای ورزش کشور عملکرد مطلوبی از خود برجای گذاشتند و در جمع ۲۲ ورزشکار برتر قرار گرفتند. 

رئیس کمیته جوانان بیسبال ایران و رئیس راگبی و بیسبال استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امیر شهسواری از البرز، ابوالفضل معروفی و محمد رودباری از قزوین و مهدی بی‌آلایش از آبیک در دومین مسابقات المپیاد استعدادهای ورزش کشور موفق به کسب عنوان‌های برتر شدند. 

رضا طاهرخانی ادامه داد: این راگبی‌بازان استان در جریان یافتن استعدادهای درخشان ورزشی کشور ابتدا از بین 4500 دانش‌آموز از ۵۰۰ مدرسه شهرهای مختلف استان انتخاب شدند و به المپیاد استعدادهای برتر به میزبانی استان گلستان اعزام شدند. 

وی با اشاره به اسامی سایر ورزشکاران اعزام‌شده از استان به این رقابت‌ها افزود: ایلیا ملکوتی، رامتین شهریارالملکی، سهیل نوروزی، امین بهرامی و محمدحسین عرفان‌نیا از قزوین، امیرمحمد مجرد دزفولی از بویین‌زهرا، فرزین بهرامی از زیباشهر، امیرمهدی ایلانلو و امیرمحمد ملاحسنی از تاکستان و مانی احمدی از آبیک دیگر ورزشکاران اعزامی از استان بودند. 

این مسئول گفت: راگبی‌بازان برتر قزوین در المپیاد استعدادهای ورزش کشور عملکرد درخشانی داشتند و از شانس‌های حضور در انتخابی المپیک نوجوانان و جوانان ۲۰۲۲ خواهند بود. رشته دانشگاهی و المپیکی راگبی از سال ۱۳۲۰ وارد ایران شده است و ۷۸ سال در کشور سابقه فعالیت دارد. 

این رشته خاص و پرهیجان در زمین چمن انجام می‌شود و بازیکنان باید با پاس‌کاری توپ را به انتهای زمین برسانند و امتیاز کسب کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید