• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79062
+
-

خداحافظی با مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی

در استان
خداحافظی با مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: این استان در سال تحصیلی جدید، مدارس خشت و گلی نخواهد داشت و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شود.

«محمدرضا عارفی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مدارس خشتی و گلی یا تخریب شده یا از حلقه آموزش خارج شده و در حال ساخت و جایگزینی مدارس جدید هستیم.

به گفته وی، 4 مدرسه پوررضایی، طالب‌پور، گلشن تفت و قدس از جمله مدارس خشتی استان بوده که تخریب شدند و قرار است پس از جایگزینی بنای جدید در محل همان مدارس، طی یک سال آینده تحویل آموزش و پرورش استان شوند.

وی اظهار کرد: چند مدرسه قدیمی استان که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و مشمول تخریب نمی‌شوند همچنان فعال هستند، اما هیچ مدرسه خشت و گلی دولتی که در اختیار اداره کل نوسازی بوده تا اول مهر امسال نخواهیم داشت.
وی با این حال، ۳۰ درصد مدارس استان را فرسوده و تخریبی دانست که نیاز به بازسازی یا جایگزینی دارند.

 
تحویل ۱۸ فضای آموزشی   

عارفی از تحویل ۱۸ فضای آموزشی در بخش‌های پرورشی، ورزشی و آموزشی به آموزش و پرورش استان در اول مهر امسال خبر داد و افزود: تا پایان امسال، ۴۰ پروژه با زیربنایی در حدود ۵۰ هزار متر‌ مربع تحویل آموزش و پرورش استان می شود که شامل فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است.
وی از تحویل ۳۲۲ کلاس درس در قالب این تعداد پروژه خبر داد که شامل پروژه‌های خیری، دولتی و مشارکتی است و اضافه کرد: ۱۸ مورد از این تعداد کاملا خیری و ۲۲ مورد آن هم مشارکتی و دولتی است.


جمع‌آوری بخاری‌های نفتی 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با بیان این‌که امسال و تا قبل از فرارسیدن فصل سرما همه بخاری‌های نفتی در مدارس استان جمع‌آوری می‌شود گفت: همچنین قرارداد تحویل بیش از ۱۰۰ پروژه تا یک سال آینده بسته می‌شود که در زمره طرح‌های ملی است. وی ۳۰ درصد پروژه‌های نوسازی استان یزد را خیری دانست و از فعالیت بیش از هزار خیر در این بخش در استان خبر داد.
در سال تحصیلی گذشته، ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در 1090 مدرسه در استان یزد تحصیل می‌کردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید