• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78989
+
-

۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر در محاصره ملخ‌ها

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان این‌که بر اساس برآوردهای انجام شده آلودگی به آفت ملخ در حدود 10 هزار هکتار از کشت و صنعت‌های هفت‌گانه گزارش شده است، گفت: با وجود مبارزه مستمر، به دلیل تخم‌ریزی این آفت، امکان هجوم مجدد آن تا پایان مهرماه وجود دارد.

«جعفر آل‌کثیر» در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که در 2 ماه گذشته مزارع شرکت توسعه نیشکر مورد هجوم ملخ قرار گرفتند، اظهار کرد: از همان ابتدای برنامه‌ریزی پایش مزارع توسط موسسه تحقیقات نیشکر و مدیریت حفظ نباتات استان با کمک مدیریت‌ها، مطالعات کاربردی کشت و صنعت‌های نیشکری انجام شد.

وی افزود: پس از شناسایی کانون‌های استقرار ملخ، بلافاصله عملیات کانون‌کوبی با پهباد انجام شد. با گسترش آلودگی، عملیات مبارزه ابتدا با یک هواپیما و سپس با 2 هواپیما ادامه پیدا کرد و طی عملیات شبانه‌روزی موج اول حمله ملخ مهار شد. آل‌کثیر گفت: با تولید نسل بعدی آفت، موج دوم هجوم ملخ‌ها که گسترده‌تر هم بود، آغاز شد و عملیات سم‌پاشی با سرعت بیشتری انجام گرفت و ‌اکنون نیز با به‌کارگیری تجهیزات زمینی، پهباد و هواپیما این مبارزه به طور جدی ادامه دارد.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با درخواست کمک از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با این آفت خطرناک ادامه داد: شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی به عنوان پایگاه پشتیبانی عملیات، الگوی مبارزه با آفت را پیش می‌برد. در سایر کشت و صنعت‌ها هم این مبارزه و مدیریت آفت با هماهنگی کامل در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید