• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7802
+
-

دنیا و چالش پول دیجیتال

برخورد کشورها و بانک‌های مرکزی در برابر رایج شدن پول مجازی یکسان نیست. آنچه می‌خوانید برآیندی است از تازه‌ترین واکنش‌ها به پول دیجیتال.

ونزوئلا: تنها کشور دنیا که 2ارز رمزنگار را رونمایی کرده است؛ یکی به نام پترو با پشتوانه ذخایر انرژی و دیگر پترو اورو با پشتوانه فلزات گرانبها.

ترکیه: ترکیه به‌دنبال عرضه پول ملی دیجیتال خود با نام «ترک کوین» است که توسط صندوق دارایی این کشور پشتیبانی می‌شود.

مالزی: به‌تازگی نخستین ارز رمزنگار جهان که با احکام اسلامی منطبق و دارای پشتوانه طلای فیزیکی است، در مالزی رونمایی شد.

لهستان: بانک مرکزی لهستان با پرداخت 27هزار و 100دلار به شبکه‌های اجتماعی به مبارزه با ارزهای رمزنگار پرداخته است.

تایلند: بانک مرکزی تایلند هرگونه فعالیت مرتبط با بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی را در بانک‌های این کشور ممنوع اعلام کرد.

صندوق بین‌المللی پول: کریستین لاگارد، رئیس این نهاد بین‌المللی اظهار کرد: قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است و جهان نیازمند قوانین بین‌المللی و نظارت روی آنهاست. به گفته وی، بانک‌های مرکزی باید تمرکز خود را روی ماهیت ارزهای رمزنگار کاهش و در عوض تمرکز خود را روی فعالیت‌های آنها افزایش دهند.

استونی: قرار است کشور استونی نوعی ارز دیجیتال بر پایه یورو عرضه کند که برخلاف بیت‌کوین دارای نوسان نباشد.

آمریکا: بانک‌های بزرگ آمریکا نظیر جی‌پی‌مورگان، سیتی‌گروپ و بانک آو آمریکا اعلام کردند تجارت بیت‌کوین را برای مشتریان خود آزاد نخواهند کرد.

هلند: این کشور برای جلوگیری از آسیب به نظام اقتصادی و از بین رفتن اقتدار بانک مرکزی خود، خواهان فروش بیت‌کوین و روی‌برگرداندن از آن شد.

اروپا: بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: بانک‌ها باید برای مقابله با جذابیت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین سریعا به پرداخت‌های فوری که به موجب آن پول بلافاصله و در تمام طول روز دریافت می‌شود، روی بیاورند.

آلمان: دویچه بانک آلمان اعلام کرد: به‌دلیل نوسان بالا در قیمت بیت‌کوین و ناکافی بودن مقررات آن، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را توصیه نمی‌کنیم.

هند: بانک مرکزی هند اعلام کرد: برای پرداخت‌ها و تسویه‌حساب‌ها هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی را ندارد.

چین: به‌دنبال قانون جدید رگولاتور چین مبنی بر ممنوعیت دادوستد بیت‌کوین در صرافی‌های این کشور، سرشناس‌ترین مراکز عرضه بیت‌کوین در چین فعالیت خود را به تعلیق در‌آوردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید