• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77506
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oD2k
+
-

نامگذاری فرودگاه بین‌المللی بیرجند به ‌نام شهید کاوه

فرودگاه بین‌المللی بیرجند به‌ نام سردار رشید اسلام، شهید «محمود کاوه»، تغییر نام داد. به گزارش تسنیم، فرودگاه بین‌المللی بیرجند در مراسمی با حضور فرزند سردار شهید کاوه، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از مسئولان به نام فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه نامگذاری شد. فرزند شهید کاوه در این آیین گفت: هم‌زمانی این نامگذاری را با ایام شهادت امام حسین (ع) به نام یکی از فرزندان مکتب عاشورا به فال نیک می‌گیریم. «زهرا کاوه» افزود: از این اتفاق مبارک خرسندم و امیدوارم که این اتفاق منشا خیر برای مردم دارالمومنین خراسان جنوبی باشد. 

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها یا فرودگاه‌ها به نام شهدا به این دلیل است که به ما یادآوری شود عزیزانی رفتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم. «هادی سلامی» ادامه داد: امروز اگر دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران ترس دارند به دلیل این است که ایثارگری و فداکاری شهدا را دیده‌اند و یادمان باشد که برای این نظام هزینه‌های بسیاری شده است. وی یادآور شد: از سال‌های گذشته زیرساخت‌های فرودگاه بیرجند افزایش یافته و سیستم ناوبری، ارتباطی، دستگاه باند و پروازی ایجاد شده و این ارتقا سبب شده است توفیق یابیم این فرودگاه را به نام سردار شهید کاوه تغییر دهیم. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با بیان ویژگی‌های سردار شهید کاوه گفت: سردار شهید کاوه یک خرداد 1340 به دنیا آمد و 11 شهریور 1365 به شهادت رسید. «محمدرضا فخر» تصریح کرد: شهید کاوه در 22 سالگی فرمانده یکی از لشکرهای موثر در دفاع مقدس بود و در زمان فرماندهی توفیقات بزرگی کسب کرد. شهید کاوه از جمله سردارانی بود که رژیم بعث عراق برای سرش جایزه گذاشته بود و سرانجام در 25 سالگی در عملیات کربلای 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید