• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77472
+
-

بهره‌برداری از ۳۵ مدرسه در خراسان شمالی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳۵ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد. «امین فلاح» اظهار کرد: هم‌زمان با هفته دولت امسال ۱۴ پروژه آموزشی با ۲۲ کلاس درس افتتاح شد و هم‌زمان با مهر امسال هم ۲۱ مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس برای بهره‌برداری آماده می‌شود. در مجموع ۳۵ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس جدید برای حضور دانش‌آموزان مهیا شده است. وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعداد مدرسه، ۱۳ هزار متر‌مربع به فضای آموزشی استان افزوده شده است. 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان این‌که از این تعداد 3 مدرسه در مجموعه‌های مسکن مهر شهرهای شیروان، اسفراین و بجنورد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در مسکن مهر شیروان و اسفراین هر کدام یک مدرسه ۶ کلاسه و در گلستان شهر بجنورد مدرسه ۹ کلاسه آماده بهره‌برداری شده است. فلاح در بخش دیگر سخنان خود درباره کمبود فضای آموزشی در استان گفت: برای رسیدن به متوسط کشوری سرانه فضای آموزشی باید ۲۳ هزار مترمربع فضا به مدارس استان افزوده شود. وی تصریح کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی استان 5/6 متر‌مربع است، اما در کشور به ازای هر دانش‌آموز به طور میانگین 21/5 متر‌مربع فضا ایجاد شده است. 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی یادآور شد: بر این اساس هر دانش‌آموز خراسان شمالی 15/0 درصد متر‌مربع فضا کم دارد و در مجموع برای رسیدن به متوسط کشوری باید ۲۳ هزار متر‌مربع فضای آموزشی در استان ایجاد شود. فلاح توضیح داد: در وضعیت استاندارد برای هر دانش‌آموز باید 4/8 متر‌مربع فضای آموزشی ایجاد شود که متوسط کشوری هم از این رقم پایین‌تر است. وی با بیان این‌که بدترین وضعیت فضای آموزشی استان مربوط به شهر بجنورد است، گفت: در مرکز استان به ازای هر دانش‌آموز فقط 23/4 درصد متر‌مربع فضای آموزشی ایجاد شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید