• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77502
+
-

پنجره واحد الکترونیکی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

 پنجره واحد الکترونیکی با استفاده از سامانه سیماک در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در کارگاه آموزشی پنجره واحد سرمایه‌گذاری و خدمات دولت گفت: باید برنامه‌ریزی و تلاش کرد استعلام و پیگیری‌های سرمایه‌گذاران در این استان به صورت الکترونیکی انجام شود. 

«محمدجواد فدائی» با اشاره به اهمیت و لزوم سرمایه‌گذاری در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان افزود: توجه به مسائل زیست‌محیطی امری الزامی است اما باید برنامه مناسبی داشته باشیم تا هیچ کدام مخل کار دیگری نشوند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیماک گفت: برای فعالیت درست در این نرم‌افزار، نیازمند اطلاعات کاملی هستیم؛ پس باید انواع این اطلاعات و داده‌ها را مشخص کرد و اگر در این راستا دستگاه اجرایی همکاری نکرد، حتما پیگیری و استعلامات لازم را انجام خواهیم داد. 

وی با اشاره به لزوم اهمیت به نرخ بیکاری تاکید کرد: مسئول بیکاری‌های موجود در این استان به نوعی ما هستیم، و برای حل این مشکل باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران آماده کنیم. وی تاکید کرد: ۱۲۸ کشور قبل از ما در دنیا در فضای کسب و کار حضور دارند و ۱۱ استان قبل از ما در کشور در حوزه کسب و کار پیشتاز هستند و در نتیجه شرایط برایشان مهیاتر و راحت‌تر است و اگر ما هم به آن مرحله نرسیم، پس سرمایه‌گذاری صورت نخواهد گرفت. 


روند طولانی صدور مجوزها 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: آخرین رتبه استان کرمان در فضای کسب و کار با وجود داشتن ۲۰۰ بنگاه اقتصادی، دوازدهم کشور است که شایسته استانی همچون کرمان نیست. 

«سیدمهدی طبیب‌زاده» افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا فضای سرمایه‌گذاری را در استان کرمان هموار و سهل کنیم؛ زیرا هم‌اکنون بسیاری از روندهای صدور مجوز طولانی بوده و این موضوع سبب شاکی شدن سرمایه‌گذاران شده و راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی می‌تواند ما را به آنچه مد نظر داریم، نزدیک‌تر کند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: امروزه شرایط کشور و این استان دشوار است، اما باید با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم و با الکترونیکی کردن این پنجره به طور قطع می‌توان به روند سرمایه‌گذاری سرعت بخشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید