• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77433
+
-

4 طرح بازآفرینی شهری در زاهدان اجرا می‌شود

عملیات اجرایی ٤ پروژه بازآفرینی شهری پایدار در زاهدان با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد. 

به گزارش فارس، این مراسم با حضور «احمدعلی موهبتی» (استاندار سیستان و بلوچستان)،  «سیدمحمد پژمان» (معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور) و دیگر مسئولان استان برگزار شد. 

این طرح‌ها شامل محوطه‌سازی اطراف مدرسه ٢١ کلاسه شیرآباد با اعتبار ٢ میلیارد ریال، احداث مدرسه ٦ کلاسه پیربخش شیرآباد با اعتبار ٢٩میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت معابر دو طرف مسیل شیرآباد به طول 1٣٢٠ متر و اعتبار ٤٢ میلیارد ریال و احداث مدرسه ١٢کلاسه بلوار شهید شاهوزهی محله کریم‌آباد با اعتبار ٤٤ میلیارد ریال است. 

«عطاءاله اکبری» در حاشیه افتتاح بازارچه بابائیان گفت: این بازارچه با 23 غرفه و زیربنای 500 متر با اعتبار کل 720 میلیون تومان در زمینی به مساحت 1400 متر‌ مربع با هدف ایجاد اشتغال در محلات حاشیه شهر زاهدان به بهره‌برداری رسید. 

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات اجرایی پروژه بهسازی معابر مسیل شیرآباد زاهدان نیز گفت: این پروژه به طول 1320متر و 26400 متر‌ مربع سطح معابر با اعتبار 42 میلیارد ریال و هم‌زمان 10 پروژه بازآفرینی شهری شامل بهسازی معابر، احداث مدارس و کتابخانه با مبلغ بیش از 350 میلیارد ریال کلنگ خورد. 

همچنین نشست صمیمی جمعی از مسئولان دفاتر تسهیلگری با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد. این نشست با هدف اعتماد‌سازی مردم و جذب مشارکت حداکثری آنان در ساماندهی مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شد. 

در این جلسه نمایندگان دفاتر تسهیلگری در محلات مختلف عملکرد بخش خود را ارائه کردند و در پایان مقرر شد برای جلوگیری از موازی‌کاری با هماهنگی وزارت کشور فرمت مخصوص تهیه و به دفاتر ابلاغ شود. 

مجموع اعتبارات طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار زاهدان ١٢٤میلیارد و 200 میلیون ریال است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید