• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77498
+
-

سایه تب کریمه‌کنگو بر سر سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دام‌پزشکی کشور گفت: بر اساس آخرین آمار ۹۸ نفر به تب کریمه‌کنگو مبتلا شدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «کریم امیری» درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه‌کنگو اظهار کرد: با توجه به آن‌که تعداد مبتلایان و فوتی‌های اخیر مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، مقرر شده تیمی برای بررسی مشکل از سازمان دام‌پزشکی و وزارت بهداشت در هفته آینده روانه این استان شوند. 

وی درباره این‌که تب کریمه‌کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور کاهش یافته است، بیان کرد: این در حالی است که به سبب افزایش قاچاق دام از مرز‌های شرقی کشور بیماری در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است. 

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دام‌پزشکی کشور ادامه داد: با توجه به رعایت توصیه‌های سازمان دام‌پزشکی تعداد مبتلایان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که با وجود ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم توصیه می‌شود از کشتار دام در معابر عمومی و جلوی دسته‌ها پرهیز کنند. 

به گفته وی همه ساله با گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه‌ها شاهد شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو در کشور هستیم؛ از این روز سازمان دام‌پزشکی با افزایش آگاهی مردم در نظر دارد تعداد مبتلایان را کاهش دهد. 

امیری با اشاره به این‌که فعالیت کنه‌ها و شیوع ویروس تا خنک شدن هوا در کشور همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بر این اساس از افراد تقاضا داریم همواره به توصیه‌های دام‌پزشکی توجه کنند و گوشت مورد نیاز را از قصابی‌های مجاز خریداری کنند؛ ضمن آن‌که برای نذور خود به جای کشتار دام از گوشت استفاده کنند. 

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دام‌پزشکی کشور در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط مستقیم با دام است باید دقت کنند مورد گزش کنه قرار نگیرند و در صورت مشاهده کنه بر بدن دام اصطبل‌های خود را سم‌پاشی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید