• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77496
+
-

انهدام باند قاچاقچیان خارجی سوخت در هرمزگان

فرمانده دریابانی استان از شناسایی و انهدام یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت و کشف محموله سوختی قاچاق در مرزهای آبی استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا سرهنگ «حسین دهکی» در تشریح این خبر گفت: با توجه به پیامدهای مخرب و تاثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. 

این مقام انتظامی از کشف محموله سوخت قاچاق و انهدام یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت در استان خبر داد و افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، مراقبت‌های ویژه و فعالیت بی‌وقفه مرزبانان استان، یک باند از قاچاقچیان سوخت را که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند شناسایی کردند و تحت نظر اطلاعاتی قرار دادند. 

فرمانده دریابانی استان اضافه کرد: با اقدام به موقع مرزبانان و در یک عملیات سریع و غافلگیرانه محموله سوخت قاچاق در آب‌های شهرستان سیریک شناسایی و توقیف شد. 
سرهنگ دهکی بیان کرد: در این عملیات یک فروند یدک‌کش خارجی توقیف و 283 هزار و 900 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش 322 میلیارد و 712 میلیون ریال نیز کشف شد. 

فرمانده دریابانی استان خاطرنشان کرد: در این رابطه 12 نفر متهم خارجی تبعه کشور فیلیپین دستگیر شدند و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی به صورت ویژه در حال پیگیری است.  وی با اشاره به برشمردن خسارت‌های جبران‌ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه بیان کرد: دریابانی هرمزگان با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان‌یافته قاچاق، اجازه هیچ‌گونه فعالیت سودجویانه در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان را نخواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید