• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77443
+
-

جاده هشتگرد - طالقان ایمن سازی قبل از راه‌اندازی

عمران
جاده هشتگرد - طالقان ایمن سازی قبل از راه‌اندازی

مسیر هشتگرد- طالقان قرار بود تیرماه امسال افتتاح شود، اما نه‌تنها در تیرماه افتتاح نشد، بلکه اخیراً حواشی زیادی هم به دنبال داشت. این حواشی به حدی بود که وضعیت ایمنی آن عصبانیت وزیر راه و شهرسازی را به دنبال داشت.
به گزارش ایسنا، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی مرداد امسال در سفر به البرز، به این امید که وقت افتتاح یک پروژه چندساله فرارسیده راهی طالقان شد، اما با مشاهده رانش‌ها و ریزش‌هایی که در طول پروژه رخ داده بود از ارائه اطلاعات نادرست درباره پروژه توسط متولیان عصبانی شد و اعلام کرد که افتتاح این پروژه فعلاً به صلاح نیست.
پس از آن مدیر کل منابع طبیعی البرز هم خبر تأسف‌آوری را اعلام کرد مبنی بر این‌که 20 بار نامه‌نگاری در خصوص خطرات این مسیر انجام شده، اما نتیجه‌بخش نبوده است. حامد فرضی در این خبر خاطرنشان کرده بود که «جاده طالقان به دلیل این‌که در زمینی رانشی قرار دارد، به‌هیچ‌وجه برای تردد خودرو و سفر ایمن نیست و اگر قرار باشد این طرح به سرانجام برسد، باید میلیاردها ریال هزینه شود تا موانع موجود رفع شود.»
حالا پس از گذشت مدتی از طرح این مباحث و اتفاق نظر مسئولان بر لزوم ایمن‌سازی مسیر پیش از گشایش، فرماندار طالقان اعلام کرد که در این شرایط نمی‌توان زمان مشخصی را برای اتمام این پروژه اعلام کرد.

«بهنام جهانی» گفت: برای بررسی آخرین وضعیت پروژه و جمع‌بندی موضوع، بازدیدی از مسیر به عمل آوردم. در بخش‌هایی از مسیر رانش‌های سنگینی رخ داده که کار برای برداشت تراشه‌های رانشی در حال انجام است. در برخی مناطق هم پیش‌تر باید آب‌رو ایجاد می‌شد که این کار انجام نشده و الان کار برای ساخت آن ادامه دارد.
جهانی با بیان این‌که وزیر راه بر لزوم ایمن‌سازی مسیر تأکید زیادی کرده است، افزود: تا وضعیت ایمنی مسیر درست نشود، جاده هشتگرد- طالقان زیر بار ترافیک نخواهد رفت و به همین دلیل کار زمان‌بر خواهد بود.
وی ادامه داد: در جلسه شورای فنی، کوتاهی‌های صورت‌گرفته در خصوص ایمنی پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بازنگری‌های لازم برای اصلاح این کوتاهی‌ها انجام شد. پس از آن برای ادامه کار راه و شهرسازی گزارش داده که در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.
فرماندار طالقان در خصوص این‌که با وجود همه این مسائل آیا می‌توان زمان مشخصی برای افتتاح این مسیر در نظر گرفت یا خیر گفت: با توجه به رانش‌های سنگین و لزوم ایمن‌سازی مسیر و همچنین در پیش بودن فصل سرما و توقف کار در پروژه، نمی‌توانم زمان مشخصی در خصوص اتمام مسیر هشتگرد- طالقان اعلام کنم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید