• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77434
+
-

البرز صاحب نمایشگاه بین‌المللی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی البرز از احداث نمایشگاه بین‌المللی استان در ۲۷ هکتار خبر داد. «رحیم بنامولایی» در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی استان البرز، گفت: این پروژه روبه‌روی فرودگاه بین‌المللی پیام در ۲۷ هکتار اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در این پروژه اتاق بازرگانی، اصناف، اتاق تعاون و شهرداری کرج هر کدام سهم 
۲۰ درصدی دارند. سهم شرکت پایانه‌ها نیز ۱۵ درصد است، سازمان همیاری‌ها و تعاونی سازمان صنعت نیز به ترتیب سهم‌های چهار و یک درصدی دارند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به این‌که در حال حاضر دیوارکشی پروژه احداث شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان البرز رو به اتمام است، گفت: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نیز اقداماتی برای برق‌رسانی و آب‌رسانی انجام شده است.

بنامولایی با اشاره به این‌که زمین احداث شرکت نمایشگاه بین‌المللی توسط سازمان مسکن و شهرسازی تأمین شده، اما در محل پروژه 2 معارض است که باید توسط این سازمان حل شود، گفت: یکی از معارضین مربوط به احداث پمپ بنزین در آنجاست که باید حل شود. مورد دیگر زمینی 5 هزار متری و دارای مالک است که شهرداری جلوی ساخت‌و‌ساز آن را گرفته، زیرا ساخت‌و‌ساز غیرمجاز انجام‌ شده و در این میان سازمان مسکن و شهرسازی باید زمین دیگری را در عوض آن به مالک مربوطه واگذار کند. وی تاکید کرد: از سوی سهامداران پروژه احداث شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان البرز بنا بر سهمی که در این پروژه دارند، مبالغی برای خرید زمین پرداخت شده است. در کل سهامداران تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان بابت این مهم پرداخت کرده‌اند و اقساط بعدی را نیز به مرور پرداخت می‌کنند، اما مسکن و شهرسازی باید معارضین پروژه را رفع کند. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در خصوص ساخت‌وسازهایی که باید در دل این پروژه انجام شود با اشاره به این‌که 2 دیدگاه در این مورد وجود دارد، گفت: راه‌حل نخست این است که ساخت‌وسازها توسط خود سهامداران مجموعه انجام شود. روش دوم این است که ساخت‌و‌ساز را در قالب پروژه‌های مشارکتی به بخش خصوصی بسپاریم. بنامولایی با این توضیح که به احتمال زیاد تا 2 ماه دیگر فراخوان ارائه می‌شود، گفت: در این فراخوان مدنظر داریم که سهامداران مجموعه نیمی از سهام خود را به کارخانه‌داران، صادرکنندگان و دیگر فعالان خصوصی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این پروژه هستند واگذار کنند.

وی بیان کرد: وقتی حضور و مشارکت بخش خصوصی در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی البرز را داشته باشیم با استقرار نمایندگی برندها در آن مکان، محل مناسبی خواهیم داشت که به نوعی اعتبار خوب اقتصادی برای استان است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز اظهار امیدواری کرد که امسال بتوانند در تکمیل فرایند این مجموعه به نتیجه رسیده و آن را به بهره‌برداری برسانند.
بنامولایی با اشاره به این‌که برای عملیات دیوارکشی 4 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: طبق برآوردها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری کامل از این پروژه نیاز است.
وی با بیان این‌که در این پروژه ۳۰ تا ۴۰ هزار متر‌مربع سالن نمایشگاهی ساخته می‌شود، گفت: امید است بتوانیم این پروژه را به صورت مرحله‌ای پیش برده و هرچه زودتر افتتاح کنیم، حتی تلاش می‌کنیم تا پایان سال حداقل یک سالن نمایشگاهی این مجموعه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم تا محل استقرار نمایشگاه بهاره باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید