• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77432
+
-

باغ‌های دارای تخلف مصادره می‌شود

رئیس کل دادگستری فارس: در روزهای گذشته 29 سفره‌خانه و باغ مجلس در شیراز پلمب شده است

رئیس کل دادگستری استان فارس هشدار داد: باغ‌شهرهایی که در آنها فساد و تخلفاتی انجام شود به جای پلمب مصادره خواهند شد و این موضوع از برنامه‌های اصلی و قطعی دادگستری استان فارس خواهد بود.

 به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «سید کاظم موسوی» با هشدار و تاکید جدی در خصوص تخلفات باغ‌شهرها در شهر شیراز و اطراف این کلان‌شهر گفت: با مذاکرات انجام‌شده با محاکم کیفری ۲ و محاکم تجدید نظر استان این موضوع به صورت ویژه در شعب اختصاصی در دستور کار قرار دارد. وی در ادامه با بیان این‌که در دوران اصلاحی و تحولی قوه قضاییه بیشترین زمینه برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شده به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود. 

 رئیس کل دادگستری فارس در نشست هم‌اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس که با حضور مسئولان استانی و شهری با موضوع ظرفیت‌های قانونی در مطالبه مردم و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد گفت: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مردم متدین این شهر از مسئولان انتظار دارند که اطراف اماکن مقدس، حرم‌ها برای زائران و مجاوران امن باشد و کسی مرتکب گناه و تخلف نشود. طی روزهای گذشته، ۲۹ سفره‌خانه و باغ‌مجلس در شهرستان شیراز با دستور قضایی پلمب و مهر و موم شده است. 

 این اقدام در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی برخورد با اماکن صنفی متخلف به‌خصوص باغ‌مجلس‌ها و سفره‌خانه‌ها و تورهای گردشگری غیرمجاز صورت گرفت. دستگاه قضایی دراستان فارس برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را بدون اغماض و قاطعانه پیگیری می‌کند و در راستای مقررات مربوطه ضمن تشدید نظارت‌های صنفی، مصادره املاک، باغ‌ها و اماکن متخلف در دستور کار قضایی قرار گرفته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید